Článek
Ve volebním spotu ANO jsou vyzdvihováni pracující, kteří mají být ostatními zatracováni a označováni za dezoláty. Na konci vyzývá předseda hnutí občany, aby přišli k volbám. „Začíná to hezky jako Good Morning, America. Pak je to takové české,“ hodnotí klip politoložka.
Staněk dodává, že šéf ANO Andrej Babiš má zřejmě rád lidi, kteří vstávají a pracují v brzkých ranních hodinách. Když přijde zmínka o dezolátech, začíná podle obou komentujících drama, které končí Babišem na lavičce co by „pěkným švýcarským důchodcem“.
Lídr Motoristů Filip Turek v jejich spotu, kde jinde než v autoservisu, deklaruje, že umí vyřešit i složité věci. Po tomto výroku následuje hlasitý smích Luďka Staňka. Následně zvolává: „To jsem neviděl, že ne?“ Annu Shavit překvapilo slovo „složité“. Podle ní měl být klip kratší a rychlejší. „Nechceme být montovnou, uděláme autoservis i pro ženy,“ glosují společně.
Předseda Pirátů Zdeněk Hřib v jejich předvolebním spotu symbolicky spojuje rozdělenou českou společnost s jednotným cílem posunout naši zemi dopředu. Staněk potvrzuje, že v České republice jsou hluboké příkopy mezi lidmi, které připodobňuje k těm na Praze 5. Shavit hodnotí spot kladně, podle ní v něm zaznělo hodně informací.
Inspirace za oceánem
Hlava SPD Tomio Okamura se snaží sdílet sympatie s voliči a vyjádřit negativní postoje k současné vládě. Společně kráčející se svými kolegy sděluje, že chtějí věci měnit a dávat do pořádku. Ve videu je patrné použití umělé inteligence. „Graduje to, funguje to,“ komentuje Shavit. „Jediné, na co jsem se soustředil, byly zuby Zuzany Majerové a vím, že je to nevhodné,“ přiznává se studem Staněk. Oba se shodují, že ústřední postavou spotu je právě předseda hnutí.
Je to to nejlepší, co jsme viděli, i když to říkám nerada.
Klip Spolu dramaticky útočí na absenci slušnosti a rozumu ve společnosti. Spolu se pak snaží porazit zlo, které znázorňuje dramatickým přechodem ohně. Na začátku se podle obou komentujících vymezuje proti konkurenci. „Až jsem z toho začal být unavený,“ míní Staněk. Podle politoložky video začíná hororově a končí hezkým příběhem. „Je to také pokus o americké video, je vidět, že ANO i Spolu se inspirují za oceánem,“ hodnotí Shavit.
Bloudíme s Vítkem Rakušanem
Spot Stačilo! naráží na porušenou smlouvu, kdy se pomoc Ukrajině upřednostnila před vlastními občany. Ve videu je patrné použití velkého množství umělé inteligence. „Je to to nejlepší, co jsme viděli, i když to říkám nerada,“ konstatuje Shavit. Staněk oponuje, podle něj je ve videu až příliš umělé inteligence, která je chvílemi matoucí a místy působí až děsivě.
Šéf STAN Vít Rakušan se ve volebním klipu vydává na horskou túru po „fialové“. Na rozcestí se se svými kolegy vydávají dál a jako Starostové míří do čela. „Bloudíme s Vítkem Rakušanem,“ glosuje Staněk. „To je tak hezké. Je to nejoptimističtější video. Neříká nám ale, kam jdeme,“ shrnuje na závěr Shavit.
Na videu v úvodu článku se můžete podívat na volební spoty jednotlivých stran spolu s komentáři Anny Shavit a Luďka Staňka. Politická marketérka bude zároveň hostem speciálního volebního studia, které můžete sledovat v sobotu od 14:00.
Novinky v sobotu 4. října od 14:00 živě odvysílají speciální volební studio. Moderovat jej budou paralelně ze dvou studií Eva Mikulecká a Michael Rozsypal.
Do vysílání přijali pozvání například bývalý premiér Petr Nečas, politologové Lukáš Jelínek, Josef Mlejnek či Jan Kubáček. Svůj pohled přidá šéfredaktor Deníku Právo Petr Šabata, chybět nebude ani Tereza Friedrichová z agentury NMS, která před volbami zpracovávala pro Novinky exkluzivní průzkumy veřejného mínění. Dění v online prostoru pak okomentuje Josef Šlerka.
V době, kdy už bude zřejmý předběžný výsledek voleb, přijde řada na komentáře marketérů Marka Prchala a Anny Shavit. Ve vysílání nabídneme během celého odpoledne také informace z volebních štábů a mnoho doprovodného programu.