Hlavní obsah

Institut pomůže školám se zavedením nové informatiky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Národní pedagogický institut (NPI) nabízí individuální konzultace školám, které se připravují na úpravy školních vzdělávacích programů v digitální oblasti. Konzultace se mohou konat prezenčně i online a lze je využívat opakovaně. Výuka podle nových učebních plánů s důrazem na informatiku bude pro první stupeň základní školy povinná od letošního 1. září. Ostatní školáci se podle nich budou učit později.

Foto: Stanislava Benešová, Novinky

Ilustrační snímek

Článek

Odborníci při konzultacích dokážou nabídnout řešení na míru konkrétní škole, oznámila tento týden za NPI jeho mluvčí Lucie Šplíchalová.

Podle upraveného vzdělávacího plánu s důrazem na informatiku se nyní podle institutu učí ve zhruba 3000 školách. V ČR je podle statistik ministerstva zhruba 4200 základních a 1300 středních škol. Základní a střední školy se postupně do výuky nové informatiky zapojují od září 2021.

S přípravou jim NPI pomáhá individuálními konzultacemi, školeními a přípravou dalších metodických materiálů. Metodickou podporu přitom institut financuje penězi z Národního plánu obnovy (NPO).

Fiala uvedl ministry. Bek slibuje ve školství „svižnou evoluci“. Dvořák chce vyvracet české „chiméry“ o EU

Domácí

Nová informatika se má zaměřit na rozvoj dovedností spojených s digitalizací, tematicky se věnuje třeba informačním systémům, práci s daty a programování.

Pro všechny školáky na prvním stupni základních škol bude muset být výuka upravená od letošního září. Žáci tříd druhého stupně základních škol se podle nových vzdělávacích programů musí začít učit od 1. září 2024, pro gymnazisty to bude povinné od 1. září 2025.

Zavedení digitálních dovedností do učebních programů

Řediteli nebo jinému pracovníkovi školy se na konzultaci ve vyhrazeném čase věnuje jeden z odborníků institutu. Konzultaci si školy mohou objednat prostřednictvím formuláře na webu revize.edu.cz nebo na krajském pracovišti NPI.

O rady odborníka pedagogického institutu mají nejčastěji zájem ředitelé škol a koordinátoři školních vzdělávacích plánů, jak sdělil konzultant Jaroslav Jirásko. K nejčastějším tématům porad podle něj patří zavedení digitálních dovedností do učebních programů školy nebo rozvržení počtu hodin věnovaných informatice a digitálním technologiím.

Expertka: Umělá inteligence osvobodí učitele od rutiny

Věda a školy

Ministerstvo školství a NPI nyní připravují tzv. velkou revizi rámcových vzdělávacích programů (RVP). Úpravy učebních plánů pro základní a střední školy slíbila vláda ve svém programovém prohlášení. Důraz by se měl podle kabinetu do budoucna klást na občanské vzdělávání, etickou výchovu, finanční a mediální gramotnost a kritické myšlení. Nový učební plán bude povinný od září 2025 pro žáky v prvním a šestém ročníku základních škol.

MŠMT by do roku 2024 mělo z NPO na digitální vzdělanost školáků rozdělit 4,3 miliardy Kč, řekla dříve jeho mluvčí Aneta Lednová. Cílem je mj. podpořit schopnosti školáků pracovat s moderními technologiemi, zlepšit vybavení škol a založit fond techniky, kterou budou školy potřebným žákům půjčovat. Úřad spravuje dotace z NPO ve výši 23 miliard korun. ČR by měla z NPO získat zhruba 180 miliard Kč.

Expertům se nelíbí změny u hudební a výtvarné výchovy. Pozastavili spolupráci na úpravách učiva

Věda a školy

Druhý cizí jazyk je zásadní pro rozvoj žáků i země, tvrdí odbornice

Věda a školy

Reklama

Související články

Pavel jmenoval ministry

Prezident Petr Pavel ve čtvrtek po poledni na Pražském hradě jmenoval novým ministrem pro evropské záležitosti dosavadního náměstka resortu zahraničí Martina...

Výběr článků

Načítám