Hlavní obsah

RECENZE: Avril Lavigne kouzel zbavená

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

I v hokejové hale Fortuna na Výstavišti v pražských Holešovicích se dělají velké koncerty. Ve středu večer tam zavítala kanadská zpěvačka Avril Lavigne a konečně odehrála set, který byl kvůli covidu-19 třikrát odložený. Původně měl v roce 2020 propagovat její album Head Above Water z roku 2019. Nyní je součástí turné k loňské desce Love Sux.

Foto: Profimedia.cz

Avril Lavigne na snímku z koncertu 23. 4. 2023 v Itálii

Článek

Ta je punkrocková, zpěvačka se na ní vrátila ke startu své kariéry na začátku nultých let, kdy měla podobným stylem doslova naplněné kecky. Pražskému koncertu to ale jiskřivou energii nenapumpovalo. Nedostávalo se jí především hlavní protagonistce, potažmo dramaturgii vystoupení. Avril Lavigne postrádala osobnostní kouzlo, stejně tak leckdy pěveckou jistotu a charisma.

Intro v podobě písně Bad Reputation od Američanky Joan Jettové dávalo naději, že punkového řinčení bude v následujících minutách dost. Skladba Bite Me z nového alba ale nebyla pro akční start koncertu ideální, což celý koncept vystoupení pošramotilo hned v zárodku.

Lavigne si připravila pouze šestnáct písniček včetně těch přídavkových, což na jeden halový set není mnoho. Čas svého pobytu na pódiu přitom natahovala tak, aby alespoň v této disciplíně obstála. Během základního třináctipísničkového vystoupení ze scény dvakrát odešla, kapela v těch chvílích skladby nepřirozeně protahovala, a než se zpěvačka dostavila zpět, koncertu takříkajíc spadl řetěz.

Po druhé takové pauze si sedla za bicí, odkud odzpívala a na soupravu spíše symbolicky odehrála písničku Love Sux. V tu chvíli se ukázalo, že v sobě ten pěvecký dar skutečně kdesi má, jakkoli se během koncertu zjevovaly okamžiky, kdy na ní v její hlavní disciplíně nebylo radno vsadit všechny žetony, jako bubenice ale moc netrénuje. Její pobyt za soupravou byl spíše efektní, uvedenou skladbu to neposílilo.

K vokální prezentaci písničky All The Small Things, jinak coververzi od americké punkrockové party Blink-182, si na pódium pozvala Phem a Travise Millse, pěvce ze svých předkapel. Pospolu předlouho písničku uváděli, popichovali se při tom a vtipkovali, hlasově však následně moc nesouzněli, a tak v závěru zase jen pokřikovali.

Pokud šlo o hostování, nejlépe dopadla skladba Love It When You Hate Me, v níž s Avril Lavigne zpíval Američan Blackbear, a to ze záznamu. Tím pádem v ní nevznikl prostor na povykování a dvě a půl minuty dlouhá píseň byla odbavena v reálném čase.

Lavigne, kterou doprovázela pětičlenná kapela, využívala velkou zadní projekční stěnu, dvě menší po stranách pódia i deset malých přímo na scéně. Neděly se na nich vizuální zázraky, ale bylo to příjemné. Zvuk vystoupení byl velmi dobrý a publikum se celou dobu bavilo bez ohledu na to, jestli se na pódiu zrovna něco dělo anebo se jen natahoval čas, aby koncert nebyl moc krátký.

Příkladem toho, jak by to mělo být, byl set předskakující americké formace Girlfriends. Čtyřicet minut na scéně využila k tomu, aby představila rovnou jedenáct písniček a Travis Mills v nich prezentoval fakt, že dobrý zpěvák je nad zlato. Na začátku večera vystupující americká vokalista Phem to ve dvaceti minutách zvládla podobně.

Avril Lavigne
Fortuna Arena, Praha, 26. dubna
Hodnocení: 55 procent

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám