Článek
Za představením si mohou na letní venkovní scény zajít zájemci v Brně na Biskupský dvůr nebo hrad Špilberk. Brněnské divadelníky uvidí také o prázdninách na festivalech v Macau, Budapešti a Regensburgu.
O úspěchu Národního divadla Brno (NdB) svědčí i ohlasy kritiků a diváků, a to doma i v zahraničí.
„Právě v uplynulé sezoně dosáhly všechny tyto ukazatele rekordních hodnot. Národní divadlo Brno zaznamenalo enormní zájem publika, který se projevuje vyprodanými sály napříč uměleckými žánry – operou, baletem i činohrou –, stejně jako pořádanými festivaly Janáček Brno či Divadelní svět Brno,“ uvedla mluvčí divadla Adéla Birovská.
Jedním z hlavních pilířů této sezony byla pestrost repertoáru, která dokázala oslovit široké spektrum diváků.
„Repertoár NdB zahrnoval různé žánry od klasických baletních, dramatických a operních titulů až po české premiéry současné dramatiky, experimentální projekty a nebývalé množství původních děl vzniklých na objednávku souborů NdB. Díky tomu měli diváci možnost prožít jak tradiční dramaturgii, tak i novátorské přístupy k divadelní tvorbě,“ popsala mluvčí.

Za činohrou se v Brně chodí do „Mahenky,“ tedy Mahenova divadla, které je součástí NdB.
Starší návštěvníci ocenili inscenace, které ctí klasická díla a propracovanou dramatickou strukturu, zatímco mladší publikum mohlo nalézt atraktivní a často i provokativní moderní kusy reflektující současná společenská témata.
„Nové inscenace vytvořila špička domácí scény, šanci dostali mladí tvůrci nastupující generace a pokračovala i spolupráce s významnými zahraničními tvůrci, jako byl kanadský operní režisér Robert Carsen nebo španělský choreograf a šéf baletu pařížské Opery José Carlo Martínez. Významné projekty vznikaly v koprodukci s předními evropskými scénami jako Staatsoper Unter den Linden Berlin a Teatro Real Madrid (Výlety páně Broučkovy), v pokračující spolupráci s francouzským Théâtre de Caen, s orchestrem Collegium 1704 a nově i se Slovenským národným divadlom pak vznikla nová inscenace Figarovy svatby,“ doplnila mluvčí.
Pomohly i nové divadelní technologie
Nezanedbatelný vliv na úspěch brněnského divadla měly technologické inovace. Moderní scénická technologie, inovativní režijní přístupy a kvalitní zvukové a světelné efekty posunuly umělecký projev na novou úroveň. Diváci tak mají možnost zažít představení nejen jako tradiční kulturní zážitek, ale i jako komplexní multimediální událost.
Dalším faktorem úspěchu je i samotná práce souborů – herců, zpěváků, tanečníků, ale i celé podpůrné infrastruktury. Kvalita výkonů se odráží v nadšených recenzích a opakovaných návštěvách věrných diváků.

V Janáčkově divadle vznikne nové edukační centrum (vizualizace).
Zahraniční zájezdy, které divadlo v této sezoně organizovalo, představovaly komplexní projekt zahrnující několik významných evropských i mimoevropských destinací. Největší pozornost a největší návštěvnost zaznamenaly cesty do Dubaje a Japonska.
Nové edukační centrum
Mimořádně významnou zprávou pro divadlo je také to, že vedení města oznámilo, že se vrací k projektu vybudování Edukačního centra v budově Janáčkova divadla, které bude sloužit jako multifunkční prostor. Stane se klíčovým strategickým projektem zaměřeným na práci s publikem napříč všemi věkovými a sociálními skupinami.
Edukační centrum bude především sloužit jako základna pro provoz Baletní školy I. V. Psoty, zároveň poskytne prostor pro různé vzdělávací aktivity a také nabídne divadelní kavárnu s výhledem do sousedního parku. Prostor zde najdou i lektoři z dalších brněnských kulturních organizací.