Článek
Na trase mezi poliklinikou Barrandov a stanicí Smíchovské nádraží byla podle sdělení Zdeňka Neusara z Drážní inspekce zavedena náhradní autobusová doprava.
Podle upřesněných informací nebylo dívce 10, ale 11 let. Jak Novinky informovala mluvčí záchranky Simona Cigánková, tísňové volání přijali v 13:54. Lékař, který na místo dorazil, však dívce již nemohl pomoci. Konstatoval, že svým mnohačetným zraněním ihned podlehla. Mluvčí záchranky dodala, že nikdo jiný zraněn nebyl. Neštěstí na místě vyšetřuje policie i Drážní inspekce.
Z vyšetřování vyplývá, že dívka dobíhala tramvaj stojící ve stanici a při přebíhání kolejí vstoupila do dráhy přijíždějící soupravy číslo 14, která vyjížděla z tunelu. Policie nehodu nadále vyšetřuje, sdělila mluvčí pražské policie Eva Miklíková. na rozdíl od automobilů má tramvaj na přechodu pro chodce přednost.
Drážní inspekce předběžně vyloučila možnost, že nehodu zavinilo pochybení řidiče tramvaje. Mluvčí inspekce Jan Kučera mimo jiné poukázal na to, že řidič měl zakrytý výhled zdí a dívku vbíhající před soupravu nemohl vidět.
Řidiči na nebezpečí upozorňovali
Řidiči tramvají upozorňovali pražský magistrát na kritické místo v blízkosti zastávky Poliklinika Barrandov, kde dnes zemřela pod koly soupravy desetiletá dívka. Magistrát námitky řidičů odmítl, informoval předseda Odborového sdružení pracovníků elektrických drah a autobusové dopravy Antonín Dub.
Federace řidičů tramvají zaslala magistrátu v listopadu 2003 návrh na zahájení správního řízení, kde upozorňuje na nedostatky na trase mezi zastávkami Hlubočepy a Sídliště Barrandov. V návrhu se mimo jiné píše: "V těsné blízkosti zastávky Poliklinika Barrandov je umístěn přechod pro pěší. K němu vede přístupová cesta, která je zakryta betonovou zdí podjezdu ulice Tréglova. Místo je velmi nepřehledné pro chodce i pro řidiče tramvají".
Ředitel odboru dopravy pražského magistrátu Jan Heroudek v odpovědi na návrh Federace řidičů tramvají uvedl, že připomínky a podněty federace "jsou zavádějící a zejména z hlediska bezpečnosti provozu velmi problematické".
Řidiči tramvají navrhovali vybudovat před přechodem pro chodce zábradlí tak, aby chodec před vstupem na trať šel čelem k tramvaji jedoucí od podjezdu. Zároveň mělo být v místě instalováno zrcadlo, pomocí kterého by mohl řidič tramvaje kontrolovat situaci na přístupové cestě za zdí.
Magistrát ve své odpovědi namítá, že současná úprava přechodu pro chodce bezpečnost provozu neohrožuje, protože chodec musí dát tramvaji přednost.
Poslední vážnou nehodou tramvaje byla březnová nehoda spoje číslo 22 na Karlově náměstí v Praze, kdy vykolejený vůz zabil dva lidi, kteří čekali na zastávce.
Souprava, která se skládala ze dvou vozů, sjížděla směrem od náměstí I. P. Pavlova pravotočivou zatáčkou. V ní zadní vůz vykolejil a srazil lidi na zastávce. Jeden muž a jedna žena náraz nepřežili a další dva lidé utrpěli velmi vážná zranění. Na vině byla řidičem dvakrát překročená povolená rychlost, jíž mohla tramvaj zatáčku projíždět. Případ skončil obviněním řidiče. [celá zpráva]