Hlavní obsah

Vlakem do Chorvatska: Začíná předprodej jízdenek

3:21
3:21

Poslechněte si tento článek

Po roční přestávce budou moci cestující z Česka vyrazit o prázdninách vlakem bez přestupů do oblíbeného Chorvatska. Vlaky pojedou přes Moravu a jízdenky polského dopravce se chystají prodávat i České dráhy.

Foto: Profimedia.cz

Na ilustračním snímku vlak polské PKP Intercity ve Varšavě

Článek

„Podle posledních informací předprodej jízdenek do přímých vozů do Chorvatska u PKP Intercity začal v pátek, pracujeme na tom, abychom ho v příštím týdnu mohli spustit i v rámci našich prodejních kanálů, na e-shopu a v aplikaci,“ řekl Právu mluvčí Českých drah Filip Medelský.

K moři budou moci jet turisté vlakem EuroCity Sobieski, který přes Česko projíždí od Bohumína po Břeclav a zastavuje v devíti stanicích, například v Ostravě, Přerově nebo Hodoníně.

První spoj pojede z Varšavy směrem do chorvatské Rijeky v pátek 27. června. Na Jadran budou vlaky jezdit čtyřikrát týdně, a to v úterý, ve čtvrtek, v pátek a v neděli. Zpět pojedou vždy v pondělí, ve středu, v pátek a v neděli. Z Varšavy bude vlak odjíždět ve dvě hodiny odpoledne, do Rijeky přijede kolem deváté ráno následujícího dne. Spojení bude k dispozici do konce letních prázdnin, poslední letošní odjezd z Varšavy bude 29. srpna a z Rijeky 31. srpna.

Foto: PKP Intercity

Polské vlaky do Chorvatska budou mít devět zastávek v ČR.

Podle PKP jsou jízdenky od počátku předprodeje k dostání na pokladnách, webu a v aplikaci polského dopravce. Akční ceny jízdenek pro celou cestu z Varšavy do Rijeky budou začínat na 200 zlotých (1200 korunách) jednosměrně. Za lehátko si zájemce připlatí zhruba o polovinu víc. Ceny při nástupu z Česka zatím nejsou známé.

Přímé vlaky do Chorvatska v létě od roku 2020 do předloňska vypravovala společnost RegioJet, která jejich obnovení nyní neplánuje. O žluté vlaky byl přitom velký zájem. Zrušení tehdy dopravce zdůvodňoval rizikem výluk a zpoždění na dlouhé trase, která vede přes několik zemí, a soustředil se na vlakové spojení na Ukrajinu.

Železniční trasa z Varšavy do Rijeky je jednou z nejdelších v Evropě. Je dlouhá 1240 kilometrů a cestující stráví na cestě 19 hodin.

Autobusem o něco levněji

Kapacita jednoho vlaku bude 172 cestujících, k dispozici budou dva standardní vozy druhé třídy a jeden lehátkový vůz. Všechny vozy budou klimatizovány.

Dá se čekat, že vlaky na Jadran vzhledem k trase využijí víc cestující z Moravy. Z Prahy nebo Pardubic je možné také cestovat vlakem k moři, ovšem směrem na sever, k polskému pobřeží Baltu.

Češi nejčastěji míří do Chorvatska vlastním autem, méně často pak zmíněným vlakem, autobusem nebo letecky. Cesta vlakem není vždy nejlevnější ani nejpohodlnější variantou, má ale své kouzlo.

Praktickou variantou pro ty, kteří nemají řidiče nebo nechtějí připlácet za letenky, je autobus. RegioJet zahájil už koncem května letní sezonu pravidelných autobusových spojů z Prahy přes Brno a Bratislavu do chorvatského Splitu, které budou jezdit do konce září. Nejlevnější jízdenky vyjdou zhruba na tisíc korun na osobu jednosměrně.

Velmi podobné ceny nabízí i autobusový dopravce FlixBus, v případě spojení do Rijeky začínají už od necelých devíti set korun jednosměrně.

Oproti loňsku nedošlo k výrazným změnám, máme opět noční a denní spojení na Istrii, do Kvarnerského zálivu a střední Dalmácie. O prázdninách pojede také autobus z Polska přes Moravu na ostrov Krk. Kdo by přesedl v Bratislavě, může dojet až do Dubrovníku,“ přiblížil mluvčí FlixBusu Tomáš Beránek.

Výběr článků

Načítám