Hlavní obsah

Traktor s modrým majákem. Jediný, který může jet záchranářskou uličkou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Všeobecná fakultní nemocnice v Praze minulý týden zveřejnila na svých sociálních sítích video, na kterém je zachycen jejich traktor, který s modrým majákem projíždí skrze záchranářskou uličku na pražské Severojižní magistrále. Tento má jako jediný nemocniční traktor ve střední Evropě oficiální právo přednostní jízdy. K čemu ho nemocnice potřebuje, jsme zajeli zjistit s kamerou.

Traktor ve VFN v Praze.Video: Novinky

 
Článek

Všeobecná fakultní nemocnice se skládá z celkem 11 areálů. Všechny jsou podle provozního náměstka nemocnice specifické.

„Devět z nich je přímo v centru a ta potřeba mít vozidlo, které by zvládlo více funkcí, je velká,“ vysvětlil technicko-provozní náměstek VFN Jiří Pala.

Foto: Novinky

Zaměstnanci nemocnice mohou s traktorem v zimě také třeba odhrnovat sníh.

„Z 95 procent je traktor určený pro údržbové práce v rámci všech areálů, včetně detašovaných pracovišť na Strahově i ve Zbraslavi,“ doplnil Pala.

Nasazení při blackoutu

Podle Paly se řeší i myšlenka, že by se traktor používal při realizování krizového plánu. „Já osobně jsem si několikrát prošel tím, že jsme tady měli blackout elektrické energie v rámci celé Prahy a byl to velmi nepříjemný pocit,“ vzpomněl náměstek.

Nemocnice je ve chvílích výpadku elektřiny odkázána na 11 dieselových agregátů. Nemá ale žádný záložní plán.

„My máme teď jednou za půl roku v plánu vyzkoušet zásobování externím zdrojem,“ doplnil Pala.

Foto: Novinky

Traktor užívá nemocnice poslední rok a půl.

Právě kvůli této zkoušce traktor projížděl v minulém týdnu pražskými ulicemi s modrým majákem. Traktor utáhne náklad až 25 tun, proto externí zdroje přivezli právě tímto strojem. I přesto, že jede maximálně pouze rychlostí 40 kilometrů za hodinu, zvládne to nemocnice rychleji než externí firma.

„My jsme si vyzkoušeli, že jsme zhruba za hodinu a 38 minut schopni dojet pro diesel agregát o výkonu 700 kVA a zapojit ho do nějakého provozu v rámci hlavního areálu v rámci Všeobecné fakultní nemocnice,“ doplnil technicko-provozní náměstek.

Ulicemi Prahy jezdil traktor s majákem. Kamera ho zachytila na magistrále

Domácí

Nemocnici se o zdroje energie v případě výpadku proudu stará externí firma. „Ze smlouvy vyplývá, že by měli do dvou hodin od nahlášení poruchy přijet a servisovat. Do 4 hodin dovézt a zapojit adekvátní diesel agregát,“ vysvětlil Pala.

Nemocnice plánuje rychlost vlastního dodání externího zdroje zkoušet dvakrát do roka.

Ve vozovém parku je stroj rok a půl, odpracováno má zhruba 40 hodin. Celý traktor dostala v loňském roce nemocnice darem, zadarmo na něj byla namontována i majáková technika.

Foto: VFN v Praze, Novinky

Traktor se zapojeným agregátem na pražské dopravní tepně.

Dieselových agregátů vlastní nemocnice celkem 11 od kapacity 100 kVA až do 1100 kVA. „Koncem roku plánujeme obnovu jednoho z těch velkých. Budeme ho měnit na urologické klinice, ten by měl mít kapacitu 1600 kVA,“ vysvětlil Pala.

Současný agregát z urologické kliniky chce nemocnice používat jako mobilní. Na traktoru se do 20 minut dostane do všech areálů VFN.

Prahu postihl masivní výpadek proudu

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám