Článek
Pop-up reklamy vymyslel Zuckerman, když pracoval pro společnost Tripod. V té hledali obchodní modely, které by zajistily serverům stabilní příjem. Už tehdy dokonce koketovali s myšlenkou zpoplatnit přístup na webové stránky.
Nakonec se ale rozhodli, že provoz budou sponzorovat reklamou. „Reklama je bezesporu jedním z prvotních hříchů webu, ale tehdy to jinak nešlo,“ uvedl Zuckerman pro server listu The Atlantic.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Pop-up reklamy zažívají v posledních letech renesanci díky videoserverům.
Tehdy ještě mladý programátor měl jeden zásadní problém. „Přemýšlel jsem o tom, jak přesvědčit inzerenta, aby umístil svou reklamu na stránky, které s jeho produktem nemají vůbec nic společného. Nakonec jsem zjistil, že reklamu mohu lidem zobrazit, aniž bych musel zasahovat do formy webu. A tak se zrodil pop-up,“ podotkl.
Sám tak přiznává, že jeho „úmysly byly dobré“. „Kdybych ale tehdy věděl, v jakou zhýralost nakonec pop-up přeroste, nikdy bych ty řádky kódu nenapsal. Za to se omlouvám,“ povzdechl si Zuckerman.
Místo reklamy zpoplatněný web
Podle něj současný internet reklama kazí. Správnou cestou je podle něj zpoplatnění internetového obsahu. „Zobrazování reklamy lidi zbytečně otravuje, za přístupy na zajímavé weby jsem ochoten klidně i zaplatit,“ uzavřel.
Pop-up reklamy zažívají v posledních letech renesanci. Weboví vývojáři je hojně nasazují na nejrůznější videoservery, kde se před začátkem přehrávání zobrazí klidně i několik vyskakujících oken za sebou.