Hlavní obsah

Revoluce v podání Applu? Stačí dvě jablka, utahují si lidé z rozšířené reality

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Apple zkraje tohoto týdne ukázala novou helmu pro rozšířenou realitu zvanou Vision Pro. Zatímco výrobce o ní mluví jako o revolučním zařízení, lidé si z prvního headsetu s logem nakousnutého jablka pěkně utahují. Přinášíme výběr těch nejlepších vtípků.

Apple Vision ProVideo: Apple

 
Článek

Skoro se chce napsat, že se svět rozdělil na dva nesmiřitelné tábory. Zatímco jedni jsou z novinky nadšení a skutečně si takto představují budoucnost výpočetní techniky, další si neberou vůbec žádné servítky.

Apple ukázal první zcela nový produkt od roku 2015. A bere dech

Hardware

Patrně nejčastějším terčem vtipů je Vision Pro kvůli svému vzhledu, kdy lidé přirovnávají headset k lyžařským či potápěčským brýlím. A ty vyjdou mimochodem citelně levněji, jak poukazují často uživatelé Twitteru.

Stydět by se za brýle nemuseli evidentně ani automobiloví závodníci. Podle jednoho z dalších vtipálků nápad na tyhle brýle vznikl jednoduše tak, že si někdo v Applu špatně nasadil sluchátka přes oči.

Pikantní jsou i narážky na cenu. Apple totiž oznámil, že si za Vision Pro naúčtuje 3499 dolarů. V přepočtu to je 76 700 Kč, pokud ale přičteme DPH, budeme se pohybovat nad hranicí 90 000 Kč. Podívejte se, jak podle vtipálků vypadá varianta pro chudé nebo jak skončíte, když si headset opravdu pořídíte.

Našli se ale i odvážlivci, kteří spořivějším uživatelům radí, jak si pořídit jablečné brýle a ušetřit. Stačí nasadit starší headset pro virtuální realitu a místo chytrého telefonu do něj vložit dvě jablka. Promítání očí uživatele na vnější displej bude vypadat také velmi zvláštně.

Další uživatelé sociálních sítí už spekulují nad tím, co lidé budou s brýlemi dělat, když už za ně utratí takové velké peníze. Většina z nich se shoduje, že nejčastěji budou koukat na porno.

Vcelku trefný je příspěvek, který poukazuje na historický vývoj zobrazovacích zařízení a přístupu k nim. Ještě v 90. letech nám totiž všichni tvrdili, že je nezdravé sedět blízko televizoru a nyní si máme lepit obrazovky doslova na hlavu.

Do Applu si rýpla i konkurence, například HTC poukazuje na fakt, že Apple přichází s křížkem po funuse. „Jako lídr v oblasti XR (virtuální, rozšířené a smíšené reality) jsme rádi, že můžeme srdečně přivítat společnost Apple při jejím vstupu do živé XR komunity. Po letech, která jsme věnovali inovacím a odhodlání posouvat hranice možného, s nadšením vítáme příchod společnosti, která sdílí náš zápal pro technologickou dokonalost, soukromí uživatelů a design zaměřený na člověka,“ prohlásila spoluzakladatelka a předsedkyně představenstva společnosti HTC VIVE Cher Wangová.

Zastánci novinky od Applu si naopak střílejí z konkurence. Poukazují na to, že to, co nyní umí Vision Pro, slibovaly už před deseti lety v demo ukázkách brýle Google Glass. Nakonec toho ale uměly jen zlomek a právě kvůli omezenosti celého systému Google celý projekt zaříznul.

Pokud chcete vědět, co všechno headset Apple Vision Pro umí a jaké jsou jeho silné i slabé stránky, přečtěte si náš dřívější článek:

Brýle od Applu slibují revoluci. Kazí to astronomická cena i kabel

Hardware

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám