Hlavní obsah

Meta bude nabízet hry za předplatné. Cílí na fanoušky virtuální reality

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Microsoft i Sony již nabízejí předplatné pro své herní platformy Xbox a PlayStation dlouhá léta. Nyní ke stejnému kroku přistupuje také americká společnost Meta Platforms, která stojí za sociálními sítěmi Facebook a Instagram. S herním předplatným cílí na fanoušky virtuální reality.

Ukázka ze hry Pistol WhipVideo: Archiv tvůrců

 
Článek

Herní služba se bude jmenovat Meta Quest+, v jejím rámci získají lidé každý měsíc dva tituly pro virtuální realitu zadarmo. Během července si je možné takto zahrát rytmickou střílečku Pistol Whip a Pixel Ripped 1995, což je vstupenka do světa arkádových her.

Případné zájemce vyjde Meta Quest+ na 7,99 dolaru měsíčně, respektive na 59,99 dolaru ročně. V přepočtu tedy na 172 Kč, případně na 1295 Kč ročně. Roční předplatné tedy vyjde citelně levněji. První měsíc je přitom možné získat za pouhý dolar, tedy za 22 Kč. Lidé si tak mohou za symbolickou cenu vyzkoušet, zda jim bude služba dávat smysl.

Kdybyste si hry chtěli pořídit samostatně, vyjdou pochopitelně mnohem dráž. Pixel Ripped 1995 stojí 20 USD (433 Kč) a Pistol Whip dokonce 30 USD (650 Kč).

Ukázka ze hry Pixel Ripped 1995Video: Archiv tvůrců

Pro majitele headsetů Quest

Předplatné je určeno pro majitele headsetů Quest 2, Quest Pro a v budoucnu také Quest 3, který by měl přijít na pulty obchodů letos na podzim.

Služba Meta Quest+ má přitom podobná pravidla jako konkurenční herní platformy z konzolí Xbox a PlayStation. Knihovna všech získaných her je tedy dostupná jenom po dobu, kdy platíte předplatné. Když jej zrušíte, knihovna bude nedostupná.

„Pokud se ale znovu připojíte na cestu s Meta Quest+, znovu získáte přístup ke všem titulům z původního placeného období,“ vysvětlili tvůrci v oficiálním oznámení.

Virtuální vs. rozšířená realita

Pojmy virtuální a rozšířená realita jsou velmi často zaměňovány, přitom ale obě technologie pracují na odlišných principech.

Brýle pro virtuální realitu se snaží uživatele vtáhnout do simulovaného světa a jeho smysly zcela odříznout od toho skutečného. Oči tak zpravidla zcela zakrývá displej a na uších jsou umístěna sluchátka, která jsou velmi často součástí celého systému.

Systémy rozšířené reality většinou vypadají jako obyčejné brýle, přes které může uživatel vidět vše, co se děje okolo něho. Speciální displeje nebo kamery pak jen dokreslují virtuální předměty do skutečného prostoru. Vlastně tedy propojují virtuální svět s tím skutečným.

Metaverse a lákadla virtuální reality

Internet a PC

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám