Článek
Asistence nejprve zazvonil mobil, kde jí muž tvrdící o sobě, že je policista, nakukal, že na její jméno se někdo pokouší vzít půjčku na milion korun. K hovoru se pak přidal další muž, údajný pracovník České národní banky, s nimiž žena došla ke zjištění, že v ohrožení jsou nejen její, ale i firemní peníze.
„Pro záchranu prostředků bylo prý nutné tyto odeslat na depozitní účet policie. Žena podle pokynů podvodníků v několika splátkách postupně odeslala více než půl druhého milionu korun,“ popsal policejní mluvčí Bohumil Malášek.
To ale podvodníkům nestačilo a dali ženě šanci „zachránit“ peníze i z jejího soukromého účtu. Nešťastnice tak přiběhla domů a ve čtyřech splátkách poslala všechny své úspory, celkem osm set tisíc korun.
„Na účtu jí zůstaly asi dvě tisícovky. Ty tam měly podle sdělení falešných úředníků zůstat pro potřeby trestního řízení. Podvodníci tak během asi osmihodinové směny získali dva miliony a tři sta tisíc korun,“ dodal Malášek.
Policisté i samotná Česká národní banka přitom opakovaně apelují na lidi, že takto jejich zaměstnanci nevystupují. „Policie znovu upozorňuje, že podobné případy nikdy neřeší on-line komunikací či telefonicky. V případě podezřelého telefonátu sami kontaktujte svého bankéře, který s vámi bude nastalou situaci řešit,“ zakončil Malášek.
Nejčastější podvody, jak je odhalit a nenechat se okrást
Policejní statistiky zaplavují v posledních měsících příběhy nešťastníků, kteří sedli na lep internetovým podvodníkům. Kyberšmejdi přitom používají pořád dokola stejné triky, jejichž prostřednictvím se snaží důvěřivce napálit a často i oškubat. Připravte se na ně a podívejte se, jak se nejčastějším podvodům na síti bránit.
S podvody se roztrhl pytel
Jak Novinky.cz upozornily již dříve, s podobnými podvody se v posledních týdnech doslova roztrhl pytel.
