Článek
Téma dopravy, narůstajícího množství aut a špatně koordinovaných uzavírek rezonovalo letos na podzim v metropoli nebývalou měrou.
Zatímco část veřejnosti viní z problémů v pražské dopravě vedení magistrátu, TSK a neschopnost domluvit se s městskými částmi na prioritách, jiní poukazují na strmě rostoucí množství aut pohybujících se každodenně v ulicích.
Jana Želivského
V ulici Jana Želivského v oblasti Olšanských hřbitovů probíhá od října obnova vodovodního řádu a rekonstrukce tramvajové trati. Ve středu kolem 8. hodiny byla v oblasti ranní špička s intenzivní automobilovou dopravou a nárazovou tvorbou kolon i první dělníci. Dopoledne probíhalo mimo jiné asfaltování či práce na trolejovém vedení.
Odpoledne, po 15. hodině, bylo na staveništi pracovníků méně, probíhal úklid a rozmisťování dopravního značení. Doprava byla hustá, ale kolaps se nekonal.

Práce v ulici Želivského.Video: Michaela Bartošová, Novinky
Libeňský most
Práce na Libeňském mostě byly na základě rozhodnutí zastupitelstva z listopadu letošního roku pozastaveny a dojde k zakonzervování. Stalo se tak v reakci na dřívější rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zakázal Technické správě komunikací (TSK) pokračovat v pracích na přestavbě soumostí nad rámec původní soutěže, po které však projekt doznal zásadních úprav, včetně rozhodnutí postavit repliku.
Doprava na mostě byla ráno i během celého dne plynulá. Na místě se pohybovali pouze tři pracovníci obsluhující vrtnou soupravu a člověk z TSK. Souprava na průzkumné vrty se během dne pohybovala na různých místech mostu. Kolem 17. hodiny jejich směna skončila.

Práce na Libeňském mostě.Video: Jan Šponar, Novinky
Magistrála v oblasti Muzea
Zatímco v horní části Václavského náměstí se pracuje primárně na výstavbě tramvajové trati, v oblasti u Národního muzea se obnovovala stropní deska vestibulu stanice metra a zasypával se někdejší podchod i konstrukce, pod níž měly svého času vzniknout garáže Federálního shromáždění.
V Legerově ulici od náměstí I. P. Pavlova i ve Wilsonově ulici byl ve středu ráno tradiční hustý provoz s popojíždějícími kolonami. Na staveništi probíhala pokládka dlažby i bourání ostění podchodu.

Práce v ulicích Legerova, Vinohradská a Wilsonova.Video: Max Funda, Novinky
Ta pokračovala i během dopoledne, zatímco na dalších místech stavby byl relativní klid a probíhalo navážení materiálu. Doprava na magistrále ve Wilsonově se příliš nezměnila.
Po poledni pokračovala demolice podchodu, intenzivně se betonovalo a pokračovala i pokládka dlažby. Intenzita dopravy ve Wilsonově se nezměnila.
Odpoledne kolem 15:30 stále pokračovala demolice podchodu, zatímco v místech s čerstvě položenou dlažbou probíhalo její spárování a úklid. Intenzita dopravy opět zesílila a v obou směrech se řidiči pohybovali v kolonách.
Počernická
V Počernické ulici kvůli plánovanému budování tramvajové trati probíhají přeložky inženýrských sítí. Na rozsáhlé stavbě se ve středu po celý den pracovalo, ale doprava byla plynulá a bez komplikací, a to jak v oblasti křižovatky s Limuzskou, tak na druhém konci ve směru na Vinohradskou.

Práce v Počernické ulici.Video: Daniel Kristl, Novinky





