Hlavní obsah

Časosběr u Muzea. Jak budování tramvajové trati mění tvář centra Prahy

V okolí pražského Národního muzea dělníci pokládají nový asfalt, aby se řidiči jedoucí po magistrále vrátili do původní stopy ještě před koncem roku. Na přelomu října a listopadu také začaly práce na novém středovém výstupu ze stanice metra Můstek na Václavském náměstí.

Práce na magistrále za srpen a záříVideo: Novinky

Článek

Výstavba nové tramvajové tratě u Muzea a na Václavském náměstí pokračuje a na dvouměsíčním časosběrném videu Novinek pořízeném v době od srpna do října je vidět postup prací. Rychlý posun je viditelný od 6. září. Z jednolité plochy se stala „tramvajová křižovatka“ ve tvaru obráceného písmene ypsilon, kde se během pouhých pěti dnů objevil nový povrch, pražce i první koleje.

„V září začala samotná výstavba tramvajové tratě a montáž kolejnic od kusé (slepé) koleje mezi historickou a novou budovou Národního muzea směrem k Wilsonově ulici. Výstavba v této části probíhala zhruba do poloviny října,“ uvedl Daniel Šabík, vedoucí komunikace pražského dopravního podniku.

Součástí bylo také vybudování odbočky směrem k budově Státní opery pro budoucí trať ve směru přes Hlavní nádraží k Bolzanově ulici. Koleje jsou nyní položeny přes všechny tři pruhy magistrály. Paralelně se budovaly základy pro trakční stožáry a veřejné osvětlení, následně probíhalo jejich osazování.

V říjnu se začalo s obnovou povrchů – dlážděním chodníků, tramvajové trati a asfaltováním vozovek, které pokračuje i nyní. Ke stavebnímu dění zachycenému na časosběrném videu Šabík doplnil, že ještě v srpnu se zde dokončovala pokládka nových hydroizolačních vrstev na zesílenou stropní desku nad vestibulem stanice metra Muzeum.

Další kolejové rozvětvení vzniká v křižovatce Vinohradské s Legerovou, kde se pokládají asfaltové vrstvy vozovek a buduje se zázemí pro zahradníky, jež vzniká na místě části bývalého podchodu. „Budování samotné tramvajové tratě a dokončování pokládky kolejnic ve směru k Legerově ulici probíhá souběžně s přeložkami inženýrských sítí a zadlážďováním kolejového svršku,“ zmiňuje Šabík.

Výběr článků

Načítám