Článek
"Operátoři jsou poněkud nenažraní. Částku, kterou by si strhávali, město nechce akceptovat," poznamenal Šíma. Město podle něj sice s projektem souhlasí, projekt ale zatím "zmrznul".
"Operátoři jsou poněkud nenažraní. Částku, kterou by si strhávali, město nechce akceptovat," poznamenal Šíma. Město podle něj sice s projektem souhlasí, projekt ale zatím "zmrznul".
Problémem je podle Šímy také placení DPH. Pokud město vybírá poplatky za parkovné samo, DPH platit nemusí. "Pokud to přepustí soukromníkovi, už je to služba a je třeba odvést DPH," dodal Šíma.
Mohlo by stačit i prozvonění
Podle zastupitele Petra Valenty (ODS) je možné použít i jiný systém, který by byl pro město výhodnější. Podle něj je možné platit i pomocí prozvánění, kdy by po prozvonění konkrétního čísla strhl operátor zákazníkovi určitý poplatek. To je ale zřejmě možné pouze pro zákazníky operátorů v Česku a ne pro cizince.
Za zavedení platby pomocí SMS se ve čtvrtek přimlouvali někteří opoziční zastupitelé. "Chtěla bych se přimluvit, aby byla tato možnost zavedena co nejdříve," uvedla zastupitelka Petra Kolínská (SZ).
Studie nedoporučuje další placené zóny
Šíma také ve čtvrtek zastupitele informoval o tom, že město si nechalo zpracovat studii, jejímž autorem je ČVUT. Ta navrhuje, co se zónami placeného stání dál. Podle Šímy materiál doporučuje nerozšiřovat zóny na další městské části, pouze řešit oblasti, které jsou v blízkosti hranic stávajících zón. Dokumentem by se v příštích týdnech měla zabývat rada města.
Šíma také ve čtvrtek zastupitele informoval o tom, že město si nechalo zpracovat studii, jejímž autorem je ČVUT. Ta navrhuje, co se zónami placeného stání dál. Podle Šímy materiál doporučuje nerozšiřovat zóny na další městské části, pouze řešit oblasti, které jsou v blízkosti hranic stávajících zón. Dokumentem by se v příštích týdnech měla zabývat rada města.
Současný systém parkovacích zón začal fungovat v části Prahy 1 v roce 1996. Parkování se v centru regulovalo ale už od 70. let minulého století. V roce 2007 se zóny rozšířily na levobřežní část Prahy 1 a do Prahy 2. V únoru a březnu 2008 se do systému připojil třetí a sedmý obvod. Zóny placeného stání by na svém území chtěla zavést také Praha 6, uvažuje o nich také Praha 5, 8 a 10. Hlavní město se ale rozšiřování brání.