FOTO: Rok od zahájení stavby metra D. Vyraženo je kilometr a půl tunelů Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.
27. 4. 2023, 10:55 Praha
Práce na budoucí čtvrté lince pražského metra jsou v plném proudu a konsorcium tří firem operuje hned na třech různých staveništích. V tom největším v ulici Na Strži u hřbitova Zelená liška se razí tunely v obou směrech, jednak k budoucí stanici Pankrác D a ke stanici Olbrachtova. Celkově je už vyraženo 1,6 kilometru, do výstavby dopravní podnik zatím investoval 1,8 miliardy korun.
Foto: Stanislava Benešová, Novinky „Déčko dáme do dekády“. To avizoval bývalý primátor Prahy Zdeněk Hřib při zahájení geologických průzkumů. Pokud vše půjde podle plánu, tak prvním metrem by se na této trase mohli lidé svézt už v roce 2029
Článek Foto: Stanislava Benešová, Novinky Redakce Novinek se byla podívat na největší stanoviště nacházející se v ulici Na Strži nedaleko od nákupního centra Arkády Pankrác. Zde je v zemi několik desítek metrů hluboká šachta, kudy se dopravuje materiál
Foto: Stanislava Benešová, Právo Na dno hlavní šachty je možné se dostat buď výtahem nebo pomocí klece, kterou zdvihá jeřáb
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Při pohybu na staveništi se musí dbát na bezpečnostní podmínky. V prostoru šachty a tunelů se lze pohybovat jen s helmou a reflexní vestou
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Pracovníci zde operují různou techniku potřebnou pro vybourávání či betonování tunelů
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Během prvního roku od zahájení stavby se podařilo vybudovat 1,6 kilometru tunelů. Jak uvedl člen představenstva STRABAG Pavel Brychcín, dno šachty se nachází 33,5 pod povrchem
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Na práce dohlíží soška sv. Barbory, patronky horníků
Foto: Stanislava Benešová, Právo K prvnímu výročí zahájení staveb se otevřelo informační středisko mezi budoucími stanicemi Pankrác D a Olbrachtova, které bude otevřené každou středu od 2 do 5 hodin odpoledne
Foto: Stanislava Benešová, Právo V informačním středisku je možné se podívat na velkoformátové plány výstavby, na kterých je zakresleno, kudy metro povede a jak jsou koncipované stanice
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib ukazuje přítomným novinářům, kde se na plánu nachází informační středisko a kde jedno ze stavenišť
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Od začátku prací bylo podle dopravního podniku vytěženo 67 848 metrů krychlových rubaniny a použito 17 831 metrů krychlových betonu
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Na snímku je k vidění část tunelu vedoucí k budoucí stanici Pankrác D, kde probíhají tzv. injektáže. Na konci prázdnin by zde měla být zahájena ražba pravé části dvoukolejného mezistaničního tunelu
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Pracovník v jednom z bagrů odstraňuje zeminu a prokopává hlouběji tunel
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Ražby na prvním úseku metra D budou probíhat ještě necelé tři roky, zhruba do přelomu let 2025 a 2026
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Loni v dubnu proběhlo oficiální zahájení stavby a slavnostní poklepání na základní kámen
Foto: Stanislava Benešová, Právo Na staveništi PAD2 před obchodním centrem Arkády bude na začátku 2024 zahájeno hloubení stavební jámy přestupu mezi trasami C a D
Foto: Stanislava Benešová, Právo Tunely vedoucí směrem ke stanici Olbrachtova
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Do tunelů je zavedená vzduchová šachta, která pomáhá tam pomáhá vhánět kyslík a koncentrovat zplodiny a CO2
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Generální ředitel DPP Petr Witowski avizoval, že by ještě tento rok chtěl podnik dokončit veřejnou zakázku na stavbu druhého úseku od stanice Olbrachtova po Nové Dvory
Foto: Stanislava Benešová, Novinky Prostor, kam si pracovníci ukládají své věci
Foto: Stanislava Benešová, Právo Celkově bylo zatím využito 1 473 tun ocelové výztuže