Hlavní obsah

Subaru představilo novou Imprezu, dostala i verzi RS

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prozatím pro americký trh je na světě nová, šestá generace Subaru Impreza. Vrchol bude sportovněji laděný, standardní výbava bude zahrnovat autonomní nouzové brzdění. Příchod do Evropy zatím není jistý.

Subaru ImprezaVideo: Subaru

 
Článek

Japonská automobilka Subaru přichází s novou generací imprezy, modelu, který jí v 90. letech vynesl obrovskou popularitu ve světových rallye. Dnes už se jich neúčastní, alespoň ne jako tovární tým, ale impreza stále žije.

Její design není zas tak velkým překvapením - dopředu se vědělo, že bude technicky hodně blízko modelu Crosstrek, který se představil zhruba před dvěma měsíci. Nyní vidíme, že je mu blízko i designově, jen není laděná jako crossover a sedí blíže asfaltu.

Interiér dostal obří, na výšku orientovaný displej z foresteru či outbacku, stejně jako tyto modely si ovšem i Impreza ponechává některé fyzické ovladače. Přístrojový štít je stále z větší části analogový, vyhřívání sedadel se stále ovládá postaru kolébkami na středovém tunelu.

Automobilka slibuje také lepší sedadla, přirozenější cit v řízení či větší množství úložných prostor v kabině. Klimatizace má také fungovat jen pro ta místa, která jsou obsazena, což má drobně šetřit spotřebu.

Z nabídky zmizela verze sedan a také manuální převodovka, k mání bude jen CVT a karoserie hatchback. Vrátila se však verze RS. Bude vrcholová a zároveň i trochu sportovní - dostane jinak naladěné odpružení, větší brzdy, tmavošedá kola či lepší LEDkové světlomety nebo audiosystém Harman Kardon.

To nejdůležitější bude pod kapotou - toto provedení dostane 2,5l plochý čtyřválec, který nabídne 185 koní a 241 Nm. Standardním motorem v USA bude dvoulitr o 154 koních a 197 Nm.

V Evropě, pokud se sem novinka dostane, můžeme očekávat s největší pravděpodobností jen hybridní ústrojí e-Boxer. To znamená dvoulitrový plochý čtyřválec a malý elektromotor o kombinovaném výkonu 150 koní a točivém momentu 194 Nm.

Standardní výbavou bude systém jízdních asistentů EyeSight včetně autonomního nouzového brzdění. Mezi příplatky nebude chybět sledování mrtvého úhlu, hlídání provozu za vozidlem, bezklíčový přístup, dálkový start či různé jízdní režimy pro ekonomickou či sportovní jízdu. Té má napomáhat také osm virtuálních rychlostních stupňů převodovky, kterou Subaru nazývá Lineartronic.

V amerických dealerstvích bude novinka k mání od jara příštího roku za zatím nezveřejněné ceny. Kdy a zda vůbec se dostane do Evropy, zatím není jasné.

Subaru Impreza slaví třicet let. Rodinný kompakt je legendou rallye

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám