Hlavní obsah

Stellantis testuje své současné motory pro spalování syntetického paliva

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilový gigant Stellantis testuje 28 svých spalovacích motorů. Skupina se chce ujistit, že mohou jezdit na syntetická paliva, i když na úplném přechodu do elektromobility nic nemění.

Foto: Peugeot

Tříválec Peugeot 1,2 PureTech (ilustrační foto)

Článek

Testovací protokol společnosti zahrnuje motory od roku 2014 do roku 2029. Stellantis říká, že přechod na syntetická paliva v budoucnu umožní majitelům současných vozidel se spalovacím motorem dekarbonizovat svůj vůz, aniž by ho museli vyměnit za elektromobil.

Tento program má teoreticky umožnit společnosti snížit emise 28 milionů vozidel se spalovacím motorem, které vyrobila od roku 2014 v Evropě. To by mohlo snížit emise CO2 až o 400 milionů tun od roku 2025 do roku 2050, pokud by byl syntetický benzin k dispozici a za přijatelnou cenu.

Závazek Stellantisu používat paliva pro již existující a připravovaná vozidla se spalovacími motory má hrát důležitou roli v tom, aby se do roku 2038 tato společnost stala uhlíkově neutrální.

Státy EU schválily pravidla k ukončení prodeje aut na benzín a naftu v roce 2035

Ekonomika

„I když zůstáváme neochvějní při provádění naší agresivní strategie elektrifikace, musíme také najít chytré alternativy k řešení emisí CO2 u 1,3 miliardy stávajících vozů se spalovacími motory. Tím, že chceme zajistit, aby naše motory byly připraveny na e-paliva, se snažíme poskytnout našim zákazníkům další nástroj v boji proti globálnímu oteplování, který může mít téměř okamžitý dopad. Je to také další opatření, které podnikáme a které je dobře v souladu s naším závazkem být do roku 2038 uhlíkově neutrální,“ uvedl šéf skupiny Carlos Tavares.

Stellantis v rámci svých testů analyzuje emise z výfuku, startovatelnost, výkon motoru, spolehlivost, ředění oleje, palivovou nádrž, palivové potrubí a filtry svých stávajících motorů.

Toto oznámení přichází krátce poté, co Evropská unie uvedla, že po roce 2035 povolí prodej nových vozidel se spalovacím motorem, pokud budou jezdit výhradně na syntetická paliva.

Stellantis však již potvrdil, že do konce tohoto desetiletí bude v Evropě prodávat pouze nové osobní vozy na baterie s elektrickým pohonem, na čemž nic nemají změnit ani syntetická paliva. Jejich testování má tak spíše umožnit současným vozům v budoucnu přejít na e-paliva.

Skupina Stellantis vznikla spojením automobilek v rámci koncernů Fiat Chrysler a PSA, patří do ní značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM a Vauxhall.

EK povolí po roce 2035 prodej aut na syntetická paliva

Ekonomika

Syntetická paliva mají snížit emise uhlíku až o čtyři pětiny

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám