Článek
Škoda Felicia Fun, vyráběná mezi lety 1997 až 2000, patří s 4216 vyrobenými kusy mezi nejvzácnější novodobé vozy značky. Automobil vycházející z běžného sériového pick-upu dostal několik specifik, mezi která patřil výrazný žlutý lak, naznačený přední rám, zadní spoiler na výklopném víku korby nebo specifické čalounění.
Největší specialitou vozu však byla výklopná zadní přepážka, díky které bylo možné vytvořit z dvoumístného pick-upu čtyřmístný vůz. Zadní cestující přitom seděli pod širým nebem a před nepřízní počasí je bylo možné ochránit přídavnou plátěnou střechou.
Unikátní model navázal na koncepty Favorit 781 Tremp a Favorit Fun, jejich myšlenku „plážové“ škodovky ale dotáhl až do sériové produkce. Felicia Fun je přitom se svým především volnočasovým zaměřením dodnes výjimečná, neboť běžně se značka zaměřuje spíše na praktické vozy.
Na původní produkční model pak nyní v rámci mladoboleslavského projektu „Ikony v novém kabátě“ navázal designér Julien Petitseigneur, který oblékl Felicii Fun do moderního hávu v podání designového stylu Modern Solid.
„Původní auto bylo opravdu zábavné. Nebralo se vážně a bylo nezvyklé nejen na poměry značky Škoda. Pro zábavný projekt, na kterém jsem pracoval ve volném čase, to pro mě byla jasná volba,“ zdůvodňuje francouzský designér svůj výběr.
Ke svému projektu přitom přistupoval tak, aby byl realistický. Oproti původnímu konceptu tak postrádá výsuvnou přepážku i zadní pár sedadel. Po designové stránce pak navazuje především na studii velkého rodinného SUV Škoda Vision 7S.

Koncept Škoda Vision 7S
Vpředu tak vidíme moderní masku Tech-Deck Face s tenkými světly ve stylu písmene T. Zadní světla mají opět povědomý světelný podpis s osvětlenou linkou napříč korbou se spoilerem.
Zajímavostí je přitom použití růžové barvy jak na zadní světla, tak na detaily kolem lemů karoserie a ztmavení oken.
Zatímco různé detaily odkazují na styl devadesátých let, proporce vozu odpovídají tradičním moderním konceptům.
Pick-up je široce rozkročený, má velká kola, vytažené robustní lemy kol a ochranné plasty podtrhující odvážnější charakter.

Specialitou vozu Škoda Felicia Fun byla výklopná zadní přepážka s dvojicí sedadel.
Kabina nabízí jednoduchou palubní desku, do které je po celé šíři zabudován displej s retro grafikou. Displej by přitom měl být moderní interpretací starých CRT obrazovek, namísto moderního stylu LCD a OLED panelů.
Za zmínku stojí, že s vývojem studie pomáhala i umělá inteligence. „Auto jsem si nastudoval a pak jsem v AI zkoušel různé prompty a jejich ladění tak, abych získal nějaké základní návrhy, které zachytí atmosféru původního modelu. Umožnilo mi to poměrně rychle prozkoumat různé možné směry a vyhodnotit, jak pokračovat,“ uvádí Julien Petitseigneur.