Hlavní obsah

Polovodičová baterie zvládne 1200 kilometrů na jedno nabití, plánuje Toyota

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská automobilka Toyota věří, že její nová technologie polovodičových baterií výrazně změní pohled na elektromobilitu. Už v roce 2027 má totiž přijít první model s tímto systémem, který má na jedno nabití zvládnout ujet bezmála 1200 kilometrů. Později by se ale mělo číslo zvýšit na 1440 kilometrů.

Foto: Toyota

Prototyp baterie s pevným elektrolytem

Článek

Toyota urychluje svůj bájný vývoj polovodičových baterií a věří, že průlom v technologii elektromobilů je na dosah. Pevné baterie, které budou využívat pevný, nikoli kapalný elektrolyt jako současné lithium-iontové baterie, by měly mít významně vyšší hustotu a tím pádem delší životnost i dojezd.

Zavedení polovodičových baterií by znamenalo, že by výrobci mohli počítat se skokově větší efektivitou elektromobilů, aniž by to jakkoli zvýšilo velikost či hmotnost baterie. Naopak, polovodičové systémy budou lehčí, čímž by vznikl prostor pro první skutečně agilní elektrické sportovní vozy s nízkou hmotností.

Japonská automobilka, která je v mnoha odvětvích považována za průkopnickou firmu, očekává, že vývoj polovodičových baterií se urychlí a první modely by s tímto systémem mohly dorazit už v letech 2027 a 2028. Efektivita by se měla oproti běžné baterii zvednout o 20 %, dojezd by se pak na začátku měl pohybovat nad hranicí 1200 kilometrů na jedno nabití, později pak i dokonce až ke hranici 1500 kilometrů.

Britský start-up vyvinul baterii s bleskurychlým nabíjením. Namontoval ji do konceptu sporťáku

AutoMoto

Pevné polovodiče navíc umožní i to, že se baterie naprosto bez jakýchkoli problémů dobije z 10 na 80 % baterie za méně než 10 minut.

Mimo Toyoty pracuje na polovodičových bateriích například i Nissan, který počítá s nástupem na trh v roce 2028. V lednu letošního roku pak vývoj oznámilo i BMW, které dokonce postoupilo v dohodě postavit v německém Mnichově továrnu na polovodičové baterie společně s firmou Solid Power.

Toyota láká na nový crossover C-HR, slibuje i plug-in hybrid

AutoMoto

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám