Hlavní obsah

MX-5 se nikdy nevzdáme, zní z Mazdy

Japonská automobilka Mazda bere kompaktní sportovní roadster MX-5 jako součást identity a i přes různé výzvy v automobilovém průmyslu jej plánuje vyrábět v dalších generacích. V rozhovoru pro britský Autocar to uvedl Martijn ten Brink, šéf evropského zastoupení Mazdy.

Foto: Petr Horník, Právo

Mazda MX-5

Článek

Současná generace MX-5, poprvé uvedená na trh v roce 2015, bude i nadále aktualizována a nehrozí, že bude vyřazen z prodeje kvůli emisím nebo jiným předpisům.

„Jak zůstanete věrní konceptu toho, co auto znamená, a přenesete jej do nové generace technologií? To není rozhodnuto. Ale myslím, že by bylo fér říct, že MX-5 nikdy nezemře,“ uvedl Martijn ten Brink. „Myslím, že bude existovat navždy a bude muset jít s dobou. To je výzva, ale lidé v Mazdě jsou z tohoto modelu nadšení.“

V rozsáhlém rozhovoru na autosalonu v Bruselu diskutoval ten Brink také o designérech Mazdy, kteří zkoumali nové tvary a velikosti jejích modelů, které kladou důraz na aerodynamickou účinnost, až v roce 2025 dorazí její nová elektrická architektura.

Nový sporťák poháněný Wankelovým motorem je naším snem, zní z Mazdy

AutoMoto

„Musíme přemýšlet o aerodynamice jiným způsobem. Myslím, že od všech různých značek získáme větší rozmanitost, pokud jde o design. A myslím, že i naše experimenty s designem nás zavedou do nových směrů, ale rozhodně budou muset být velmi aerodynamické.“ Ten Brink řekl, že velikost Mazdy znamená, že musí dělat věci jinak a vyrábět modely pro globální trhy, spíše než přijímat různé přístupy region od regionu.

„Musíme být úspěšní v Japonsku, v Austrálii, USA a Evropě, a to se stejnými vozidly,“ řekl. „Pro menšího výrobce je to obrovská výzva, protože se nemůžeme plně věnovat jedné věci,“ uvedl.

Test Mazdy MX-5 Anniversary: Oranžový zázrak

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám