Článek
Zdá se to téměř nemožné, nicméně rychlostní rekord mezi silničními auty drží už 75 let Mercedes-Benz. Rudolf Caracciola, tehdejší šéfpilot závodního oddělení Mercedes-Benz, zajel 28. ledna 1938 rekord, který platí dodnes. Na dálnici mezi Frankfurtem nad Mohanem a Darmstadtem dosáhl na trati jednoho kilometru s letmým startem rychlosti 432,69 km/h.
Coby výsledná hodnota se bere - stejně jako dnes - průměr dvou jízd. Druhá hodnota byla nepatrně nižší - 432,36 km/h. I tak ji dosud nikdo nepřekonal, a to ani za volantem nejdražšího auta planety - Bugatti Veyron, které má nejvyšší rychlost 431 km/h.

Rekordman W 125 je k vidění v muzeu Mercedesu
Rekordní automobil poháněl speciálně vyvinutý dvanáctiválcový motor se dvěma kompresory a zdvihovým objemem 5577 cm3. Důležitá byla i příkladná aerodynamika - nízká karoserie s klínovitě prodlouženou zádí (její vnější panely zakrývaly i kola). Díky měřením v aerodynamickém tunelu činil součinitel aerodynamického odporu vzduchu fantastických cx = 0,157 (dnešní běžné auto má tuto hodnotu přibližně 0,30).
Mezi úpravy patřil také extrémně zmenšený otvor pro přívod vzduchu na přídi. Zajímavostí je, že chlazení motoru se obejde bez čerstvého vzduchu. Chladič je obklopen schránkou naplněnou 500 litry vody a ledu. Celkový výkon automobilu je 736 koní. Speciál je dodnes k vidění v muzeu automobilky, součástí expozice je i zvuk motoru, který hřmí z reproduktorů.