Hlavní obsah

Lotus představil extrémně výkonnou nabíječku, za 5 minut zvýší dojezd o 142 km

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britský výrobce sportovních aut chce od roku 2028 nabízet čistě elektrické vozy, není tedy překvapením, že představuje i speciální techniku pro jejich nabíjení. Nejnovější nabíječka společnosti přitom slibuje výkon působivých 450 kW.

Foto: Lotus

Lotus představuje nové extrémně výkonné nabíječky elektromobilů

Článek

Automobilka Lotus, kterou si většina z nás spojuje především se sportovními vozy, představila v roce 2018 strategii Vision80, díky které by se do roku 2028 měla stát čistě elektrickou luxusní technologickou společností. A součástí této transformace je kromě vývoje elektromobilů i vývoj nabíjecí infrastruktury.

Nedávné představení nových rychlonabíječek elektromobilů by tak nemělo být žádným velkým překvapením, působivé jsou však jejich parametry. Především tedy nabíjecí výkon až 450 kW, díky kterému by nová rychlonabíječka měla dobíjet extrémní rychlostí.

Foto: Lotus

Extrémně výkonná rychlonabíječka Liquid-Cooled All-in-One DC Charger s výkonem 450 kW

Například elektrické SUV Lotus Eletre R by při připojení k nabíječce o výkonu 450 kW mělo získat dojezd až 142 kilometrů již během 5 minut. Pokud by elektromobil využil výkon jen 350 kW, získá dojezd 120 km. Dobití z 10 na 80 % by pak mělo trvat zhruba jen 20 minut.

Kromě samotné nabíječky, označované Liquid-Cooled All-in-One DC Charger, představila společnost také chlazenou napájecí skříň s výkonem až 480 kW, která má být určena pro prostory s vysokými nároky na energii (například dálniční odpočívadla) a kapalinou chlazenou nabíječku s možností nabíjení až 4 vozidel současně s maximálním výstupním proudem 600 A.

Místo lehkých sporťáků elektrické SUV. Lotus Eletre oficiálně představen

AutoMoto
Foto: Lotus

Nabíječka pro čtveřici elektromobilů s výstupním proudem 600A

Rychlonabíječkou s výkonem 450 kW pak Lotus překonává v otázce rychlosti nabíjení i společnost Tesla, jejíž stojany Supercharger V3 nabízí maximálně 250 kW a novější verze V4 by měla nabízet 350 kW.

První extrémně rychlé nabíječky s logem značky Lotus už byly rozmístěny v Číně, ostatně i samotná společnost Lotus dnes spadá pod čínský gigant Geely. Během druhého čtvrtletí příštího roku by měly být další nabíječky rozmístěny v zemích Středního východu a vybraných evropských zemích.

Společnost Lotus věří, že dostupnost extrémně výkonných nabíječek v kombinaci s lepší nabíjecí infrastrukturou pomůže zbavit zákazníky obav z nedostatečného dojezdu a přiměje je k přechodu na elektromobilitu.

Foto: Lotus

Napájecí skříň s výkonem až 480 kW pro místa s velkými nároky na odběr energie

Lotus poodhalil elektrický sedan Emeya

AutoMoto

Letošní prodeje Lotusu drtí rekordy, firma má 17 tisíc objednávek

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám