Hlavní obsah

Lamborghini Revuelto přijíždí jako první plug-in hybrid značky

Nástupce Lamborghini Aventador se jmenuje Revuelto a jeho dvanáctiválec spolu s elektromotory produkuje 1015 koní. První dva roky produkce jsou již vyprodané.

Lamborghini RevueltoVideo: Lamborghini

 
Článek

Plug-in hybridní nástupce Aventadoru se konečně odhalil v ostré oranžové barvě a s přesně tak ostrým designem, jaký se od vrcholného lamborghini očekává. Dostal název Revuelto a je prvním krokem automobilky k éře jízdy na elektřinu.

Navzdory posunu koncernu Volkswagen ke zmenšování objemů motorů a přeplňování si revuelto zachovává atmosférický dvanáctiválec. Udržet si ho byla podle Maruizia Reggianiho, někdejšího technického ředitele Lamborghini, který zpočátku vývoj revuelta vedl, velká výzva.

O pohonném ústrojí se automobilka už rozhovořila, takže jen krátce – motor V12 má objem 6,5 litru a dává 825 koní a 725 N.m. Spolupracují s ním tři elektromotory, každý o 110 kilowattech, tedy 150 koních. Dva z nich, každý s točivým momentem 350 N.m, pohánějí přední nápravu. Třetí, který nabídne 150 N.m, je součástí převodovky.

Lamborghini poodhalilo hybridní budoucnost. V12 dostala tři elektromotory

AutoMoto

Kombinovaný výkon pohonného ústrojí je 1015 koní a vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhé 2,5 sekundy. Dvoustovku pokoří za méně než 7 sekund a pokračuje k nejvyšší rychlosti přes 350 km/h.

Vůz má nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která sedí vzadu za motorem, nikoliv mezi sedačkami před ním, jako u předchůdce. Uprostřed interiéru je prostor pro 3,8kWh baterii, která dovolí ujet až 10 km na elektřinu. Její nabíjecí port je pod přední kapotou, což naznačuje, že tvůrci příliš nepočítají s tím, že by majitelé revuelto nabíjeli kdekoliv jinde než doma v garáži.

Baterie váží 70 kg a právě ona je největším omezením co do elektrického výkonu. Její nejvyšší výkon je pouze 140 kW, tedy 190 koní, a právě ze součtu výkonu baterie a motoru došla automobilka ke kombinovanému číslu 1015.

Revuelto nedostalo odpružení typu pushrod, jako měl aventador, nýbrž běžnější uložení tlumičů a pružin na výšku spolu s lichoběžníkovým zavěšením kol na obou nápravách. Podle současného technického ředitele Lamborghini Rouvena Mohra to díky pokrokům v podvozkových technologiích neznamená horší vlastnosti, a naopak to má výhody co do nároků na prostor.

Vůz dostane standardně natáčení zadní nápravy a aktivní aerodynamické prvky, jako například vysouvací zadní spoiler. Samozřejmostí je karbonová konstrukce i karoserie, ovšem kolik revuelto váží v provozuschopném stavu, zatím není známo; automobilka sdělila jen suchou hmotnost 1772 kg. S náplněmi a řidičem můžeme jen odhadovat, že se vejde do dvou tun.

Co se interiéru týče, samozřejmostí je displej coby přístrojový štít a druhý, sloužící jako uživatelské rozhraní infotainmentu. Místo tradičních páček pod volantem se všechno ovládá na jeho ramenech, kromě startování. To má tlačítko na středovém tunelu pod rudou krytkou.

Podle Stephna Winkelmanna, šéfa Lamborghini, jsou už první dva roky produkce revuelta vyprodané. Automobilka také uvedla, že obdobný hybridní systém dostane nástupce modelu Huracán. Místo dvanáctiválce však má mít V8 s přeplňováním.

Slavná továrna Lamborghini na unikátních fotografiích. Jak se měnila v čase

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám