Hlavní obsah

Lety přes Atlantik se nízkonákladová společnost proslavila, teď s nimi končí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nízkonákladová letecká společnost Norwegian Air Shuttle se vzdá svých dálkových letů, díky nimž se stala známou, a vrátí se ke svým kořenům, tedy kratším evropským letům. Rozhodnutí je součástí restrukturalizace, která má pomoci aerolinkám opustit režim bankrotové ochrany, a způsobí ztrátu 2000 pracovních míst, uvedla agentura Reuters.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Norwegian Air byly založené v roce 1993. Kvůli pandemii covidu-19 byla společnost nucena odstavit z provozu téměř všechna letadla, létalo pouze šest ze 138 strojů. V listopadu pak v Irsku požádala o ochranu před věřiteli.

Aerolinky se nyní zaměří na trasy ve Skandinávii a Evropě a uzavřou svoji základnu na londýnském letišti Gatwick. Letos chtějí mít v provozu 50 letadel a příští rok jejich počet zvýšit na 70.

Společnost má také v plánu snížit celkový dluh na zhruba 20 miliard norských korun (50,8 miliardy korun) a chce získat nový kapitál až pět miliard NOK. Loni na konci září dluh činil 66,8 miliardy NOK. Norwegian Air rovněž jedná s norskou vládou o její účasti při záchraně.

Aerolinky ztratily pasažérovo zavazadlo. Po více než dekádě mu musejí vyplatit miliony

Cestování

Vláda již dříve odmítla aerolinkám pomoci, protože část z těchto peněz by byla použita na financování dálkových letů, z nichž většina létala z londýnského letiště Gatwick. Plán by měl norskou společnost vrátit do zisku před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) při konzervativní prognóze do konce letošního roku.

Norwegian Air pomohly transformovat lety přes Atlantik, když rozšířily evropský nízkonákladový model na dálkové trasy. Zlevnily tak lety pro ty, kteří byli připraveni cestovat bez doplňkových služeb.

Loni se však připojily na seznam více než 40 leteckých společností, které se kvůli covidu-19 dostaly do platební neschopnosti. Norwegian Air ale byly považovány za zranitelné ještě před vypuknutím pandemie covidu-19, který prakticky zastavil leteckou dopravu. V letech 2017 až 2019 byla společnost ztrátová a třikrát získala nový kapitál od akcionářů, protože neměla dostatek hotovosti.

Reklama

Výběr článků

Načítám