Radnice města společně se zástupci Lombardie (oblast v severozápadní Itálii) rozhodla o oslovení architektů s žádostí o vytvoření návrhu na revitalizaci daných částí. Jedním ze studií byl i čínský atelier MAD Architects.

Volba čínského studia nebyla náhodná, protože tým pracující pod vedením Ma Jen-sunga je známý svým velikým respektem k přírodě a snahou začlenit do každého ze svých návrhů maximum přírodních prvků.

Pro obě vytipované lokality bylo třeba vytvořit takový plán, který by více či méně nevyužívané plochy navrátil městu. Jinými slovy, aby v místě vznikly nejenom relaxační zelené plochy, ale také mohla vyrůst rezidenční zástavba a objekty se smíšeným účelem.

Nádraží Garibaldi

První vybrané kolejiště, související s nádražím Garibaldi, lze objevit v severozápadní části Milána. Je to oblast pokrytá téměř souvisle kolejemi, zabírá plochu 618 733 m2. Pozemky přitom prakticky sousedí s centrální obchodní čtvrtí, město tudy plánuje vedení jedné z podzemních linek metra.

Obzvláště obrovská plocha plná kolejišť leží v sousedství nádraží Garibaldi. Podle návrhu by v jejím centur mohly vzniknout tři vesnicím podobné útvary tvořené zástavbou s rozličným účelem.

Obzvláště obrovská plocha plná kolejišť leží v sousedství nádraží Garibaldi. Podle návrhu by v jejím centru mohly vzniknout tři vesnicím podobné útvary tvořené zástavbou s rozličným účelem.

Podle architektů jde o místo, které lze využít k příjemné rezidenční zástavbě, která odlehčí té v nejbližším okolí a vnese do města prvky venkovského prostředí.

V centru prostoru autoři navrhují vytvořit tři „vesničky”, které budou tvořeny shlukem budov rezidenčního, obchodního a veřejného charakteru. Plán počítá se zachováním starého skladiště, které bude rekonstruováno a novým způsobem využíváno.

Čínští architekti kladou velký důraz na začlenění přírody do svých proejktů. A s ohledem na okolní výstavbu ve městě nechybí v projektu nai návrh elegantně tvarovaných výškových budov.

Čínští architekti kladou velký důraz na začlenění přírody do svých projektů. S ohledem na okolní výstavbu ve městě nechybí v projektu ani návrh elegantně tvarovaných výškových budov.

V plánu jsou zakomponovány i budovy určené pro sociální bydlení, jejich styl je navržen tak, aby odpovídal italskému životnímu stylu, tj. navrhované budovy mají charakteristická centrální nádvoří.

Současná podoba okolí nádraží Garibaldi

Současná podoba okolí nádraží Garibaldi

FOTO: Profimedia.cz

Nádraží Porta Genova

Druhý návrh se týká prostředí obklopující nádraží Porta Genova. V tomto případě jde o úzký pruh lokality na jihovýchodě Milána. Odpovídá stylu dané městské čtvrti, kde je soustředěn především módní a zábavní průmysl.

Okolí nádraží Porta Genova by mělo podle návrhu především podpořit již tak existující čilý kulturní ruch okolních částí města. Vznikly by zde především pavilóny pro pořádání nejrůznějších výstav, společenských akcí a dalších kulturních událostí.

Nové okolí nádraží Porta Genova by mělo podle návrhu především podpořit již existující čilý kulturní ruch okolních částí města. Vznikly by zde především pavilóny pro pořádání nejrůznějších výstav, společenských akcí a dalších kulturních událostí.

Navrhované využití prostor okolo kolejišť počítá především s vytvořením míst vhodných pro pořádání nejrůznějších výstav, uměleckých vystoupení, ale i trhů a obecně jakýchkoli akcí, které dále podpoří společenský život.

Zároveň návrh počítá s vytvořením podmínek pro obchodní aktivity v mezinárodním měřítku.

Možný vzhled ulic v okolí nádraží Porta Genova

Možný vzhled ulic v okolí nádraží Porta Genova