Hlavní obsah

Z Prahy do Brna přes čtyři radary. Ve zúženích na D1 letos opět zpomalte

Stejně jako v loňském roce, i letos budou dodržování osmdesátikilometrové rychlosti v opravovaných úsecích D1 hlídat radary. Měřit se bude ve čtyřech úsecích, které budou označeny.

Foto: Mapy.cz

Úseky v modernizaci s měřením rychlosti na D1 v roce 2020

Článek

Letos řidiče cestující po D1 mezi Prahou a Brnem čekají dopravní omezení na celkem sedmi desítkách kilometrů v sedmi úsecích dálnice. Podle ministra dopravy Karla Havlíčka bude letošní rok na D1 nejnáročnější.

Nepřetržité úsekové měření rychlosti bude probíhat na nejméně čtyřech z oněch sedmi úseků. Jedná se o úseky Mirošovice–Hvězdonice (21.–29. km), Soutice–Loket (56.–66. km), Humpolec – Větrný Jeníkov (90.–104. km) a Velký Beranov – Měřín (119.–134. km).

Peklo na D1. Třetina úseku Praha–Brno se změní ve staveniště

Ekonomika

Během loňského roku měření rychlosti v opravovaných úsecích D1 zadokumentovalo 102 tisíc překročení dovolené rychlosti. Z toho nejvíce, 55 tisíc, bylo v úseku mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi.

Podle staršího vyjádření mluvčího policejního prezidia Ondřeje Moravčíka je cílem úsekového měření prevence spíše než udělování sankcí, takže řidiči byli na měření upozornění informační tabulí.

Tak to má být i v letošním roce, ovšem začátek a konec měřeného úseku jsou snadno odhalitelné i bez značky. V každém jízdním pruhu je na silnici tenká příčná čára a o pár metrů dál jsou na sloupu kamery.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Takovéto či velmi podobné kamery bývají umístěny na začátku i konci úsekového měření rychlosti. (Ilustrační foto)

Úsekové měření rychlosti není radar v pravém slova smyslu. Funguje na principu průměrné rychlosti, tj., že zaznamená průjezd vozu na začátku a na konci měřeného úseku. Zná vzdálenost a podle času přesně spočítá průměrnou rychlost vozidla. Pokud je vyšší než stanovená hranice, je řidič vozu podezřelý z přestupku.

Pro plynulost dopravy a co nejrychlejší průjezd úsekem je samozřejmě vhodné jet na horní hranici nejvyšší dovolené rychlosti v daném úseku. Pokud ale rychlost v některý moment neuhlídáte, můžete trochu zpomalit a svůj průměr tak stáhnout do „bezpečných” čísel. Dbejte však přitom na bezpečnost a plynulost provozu; i příliš pomalá jízda ve srovnání s ostatními vozidly může být nebezpečná.

Anketa

Souhlasíte s měření rychlosti v opravovaných úsecích D1?
Ano, kvůli bezpečnosti provozu i dělníků
48,1 %
Ano, kvůli plynulosti provozu
2,3 %
Pouze za hustého provozu
1,7 %
Nevím/nedokážu posoudit
1,1 %
Ne
46,8 %
Celkem hlasovalo 2458 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám