Hlavní obsah

Volkswagen ID.3 vstupuje na český trh. Má být elektrickou revolucí, zatím ale stojí milion

Novinky, Milan Lažanský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po první edici prodávané v předprodeji se elektromobil Volkswagen ID.3 v pondělí začal prodávat na českém trhu. Nejprve je dostupný s jedním pohonem v šesti výbavových stupních. Pod milionovou hranici by měla cenu srazit až verze s menší sadou baterií.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3.

Článek

Wolfsburská automobilka neváhá ve svých materiálech novinku označovat za svůj třetí milník. Po prvním modelu Brouk a Golf. Po první edici modelu, která se dostala na český trh ve třech stupních výbavy, se ID.3 začíná prodávat ve standardních úrovních.

Nejdostupnější ID.3 Life lze pořídit za 1 014 900 Kč včetně DPH. Disponuje například 18palcovými ocelovými koly, tepelným čerpadlem, navigačním systémem s optimalizací dojezdu, adaptivním tempomatem a telefonním systémem s indukčním nabíjením.

První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

AutoMoto

Následuje ID.3 Style za 1 097 900 Kč. Obsahuje nad rámec výbavy verze Life například panoramatické střešní okno či progresivní světlomety IQ. Light-Matrix LED a zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru.

ID.3 Business stojí 1 106 900 Kč, oproti předchozím variantám má bezpečnostní výbavu rozšířenou o paket Assistance, který zahrnuje mimo jiné přednárazový bezpečnostní systém PreCrash, zadní kameru a bezklíčkový přístupový systém Keyless Access.

Na rodinu je zaměřena varianta ID.3 Family s cenou 1 133 900 Kč. Disponuje navíc paketem Comfort Plus, v němž nechybí dvouzónová automatická klimatizace nebo variabilní podlaha zavazadlového prostoru.

Nejlevnější enyaqy do prodeje zatím nejdou, cena startuje výš

AutoMoto

Dalším stupněm je ID.3 Tech, který za 1 177 900 Kč přidává pakety Infotainment Plus, Assistance Plus a Design Plus. Zahrnují například průhledový displej s rozšířenou realitou a soubor asistenčních systémů. Travel Assist umožňuje částečně automatizovanou jízdu, Side Assist hlídá zóny slepého úhlu při změně jízdního pruhu, Emergency Assist vůz bezpečně zastaví, dojde-li k náhlé zdravotní indispozici řidiče, a PreCrash připraví bezpečnostní systémy s předstihem na hrozící kolizi a tím poskytne posádce nejlepší možnou ochranu.

Nejvyšším výbavovým stupněm je ID.3 Max za 1 235 900 Kč. Jeho výbava obsahuje všechny pakety ve verzi Plus a navíc také paket Sport Plus s progresivním řízením a adaptivními tlumiči DCC.

Nejprve s prostřední baterií

Všechny aktuálně nabízené varianty přijíždějí s pohonem zvaným Pro Performance. Elektromotor s nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 310 Nm pohání zadní kola.

Elektrickou energii dodává sada akumulátorů, jejíž využitelná kapacita 58 kWh vystačí k překonání vzdálenosti až 420 km na jedno nabití dle přísnější metodiky WLTP. Akumulátory lze nabíjet střídavým proudem o výkonu 11 kW nebo stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem 100 kW.

Kromě aktuálně dostupné sady akumulátorů bude později k dispozici také verze s kapacitou 45 kWh, která by cenu vozu měla minimálně o pár desítek tisíc korun snížit. Nabídka se ale bude rozšiřovat i směrem nahoru. Vrcholné varianty bude napájet sada akumulátorů se 77 kWh a dojezdem na jedno nabití 549 km dle metodiky WLTP.

Se zpožděním

Koncept s názvem I.D. se ukázal už v roce 2016 na autosalonu v Paříži, aby nalákal na budoucnost. Sériový vůz jsme si poprvé prohlédli v září 2019 na autosalonu ve Frankfurtu. Už tehdy se jednalo o opožděnou premiéru. Jsme sice zvyklí, že po premiéře se k prvním zákazníkům vozy dostanou až za několik měsíců, ovšem v případě ID.3 se jedná o čistý rok.

Vinit z toho podle řady německých médií lze problémy se softwarem. Novinka totiž bude zpřístupňovat řadu funkcí online, klidně i na dodatečnou objednávku. Například v dubnu letošního roku informoval německý Süddeutsche Zeitung, že se o softwaru palubní výbavy interně hovoří jako o „absolutní katastrofě“.

Volkswagen představuje nový Golf Variant, kombi má ještě větší kufr než předchůdce

AutoMoto

Do toho všeho se ještě vývojáři při dolaďování novinky museli potýkat s omezeními kvůli pandemii nového typu koronaviru.

„Uplynulé měsíce byly pro celý tým, který připravuje výrobu modelu ID.3, velkou výzvou, ztíženou navíc podmínkami probíhající pandemie. O to důležitější je skutečnost, že nyní již stojíme bezprostředně před uvedením modelu ID.3 na trh,“ uvedl při představení první edice Thomas Ulbrich, člen představenstva Volkswagenu odpovědný za elektromobilitu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám