Hlavní obsah

Volkswagen explodoval při tankování plynu v Brazílii, na vině má být neodborná instalace nádrže

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vyměnit v autě správně žárovku umí téměř každý, namontování plynového pohonu je ale něco zcela jiného, jak se na vlastní kůži přesvědčil brazilský motorista. Jeho vůz při tankování plynu vybouchl.

Foto: David Stockman, Belga, ČTK

Tankování CNG (ilustrační foto).

Článek

Výbuch při tankování na benzince je kvůli přítomnosti značného množství hořlavin poněkud nepříjemnou událostí, mírně řečeno. Tento případ z předminulého týdne z brazilské Fortalezy, kdy při tankování CNG vybuchl Volkswagen Voyage, se však jako zázrakem obešel bez jakéhokoliv zranění.

Že nádrž na plyn může vybuchnout, je jednou z obav některých odpůrců pohonu auta na plyn. Pokud je instalace odborná, ať už v továrně, či dodatečně dílnou, kde se zástavbám plynových pohonů profesionálně věnují, je taková obava neopodstatněná. Jenže ne všechny instalace, zejména v zemích třetího světa, jsou provedeny odborně.

A právě to je dle brazilského webu Metrópoles a britského Daily Mailu, které o incidentu informují, tento případ. Explodovat měla neodborně namontovaná nádrž na plyn kvůli „řadě chyb“, píšou Britové.

Ťukanec v Brazílii vypadá jako secvičená synchronizovaná jízda

AutoMoto

Výbuch vůz zcela zdemoloval a nádrž odletěla 60 metrů daleko, kde poškodila zeď a další auto. Nikdo ale nebyl zraněn, ani majitel vozu a pumpař, kteří u něj stáli v okamžiku exploze.

Vyšetřování prozatím zjistilo, že nádrž nainstaloval majitel auta neodborně a nenechal systém zkontrolovat. Nádrž samotná ale nebyla k nalezení, než přijeli hasiči a vyrazili ji hledat, někdo ji údajně ukradl. Do problémů se může dostat také zaměstnanec čerpací stanice, který před tankováním nezkontroloval, zda je plynový systém ve voze certifikovaný.

Reklama

Související články

Test Škody Scala G-Tec: Perfektní souznění

Třebaže u většiny aut upřednostňuji silnější motory v nabídce, Škodě Scala nejvíc sluší ten nejslabší v plynové verzi G-Tec. Pojí nízké náklady na palivo...

Výběr článků

Načítám