Hlavní obsah

Trojice nových motocyklů od BMW

Novinky, Martin Machala (Autor je redaktorem Světa motorů)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kdo se hodlá pustit i mimo zpevněné silnice, měl by se podívat k BMW. Tradiční mnichovská značka připravila hned trojici nových strojů s terénními ambicemi, které pohání stejný jednoválec s objemem 652 ccm.

Článek

Tento motor příznivci BMW moc dobře znají - najdeme jej totiž u populárního modelu F 650GS. Pro novinky však posílil na 53 koní, v BMW F 650GS produkuje rovných 50 koní.

Kromě pohonné jednotky všechny tři motorky spojuje také prakticky totožný mostový ocelový rám. Stejnou náturu tyhle stroje ale rozhodně nemají.

Jestliže se hodláte prohánět v hodně drsném terénu, sáhněte po BMW G 650 Xchallenge. Vysoko usazený blatník, drátěná kola (vpředu 21 palců, vzadu 18 palců), pětistupňová převodovka s kratším odstupňováním... To všechno se vám bude v terénu náramně hodit. Jedině u Xchallenge najdete zadní kolo odpružené pneumatickým měchem. Za BMW G 650 Xchallenge zaplatíte 242 600 Kč.

:. Xchallenge hned tak něco nezastaví. (Foto: BMW. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Nezdá se vám každou noc o Rallye Paříž-Dakar a do terénu se vydáte maximálně nakouknout? Tak to se vám bude líbit supermotard G 650 Xmoto, který si sice taky rád zařádí i mimo asfalt, nejčastěji ale tento mnichovský jednoválec najdeme ve městě. Kola jsou menší (sedmnáct palců), kapotáž zase efektnější. Ve městě přece musí motorka vypadat k světu... Jenomže BMW G 650 Xmoto je z trojice nových jednoválců za největší peníz - na supermotard si připravte 257 900 Kč.

:. Z trojice nových jednoválců největší univerzál - BMW G 650 Xcountry. (Foto: BMW. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Ještě to pořád není ono? Xchallenge je až moc nekompromisní a Xmoto zase málo? V tom případě máte poslední možnost - BMW G 650 Xcountry. Drátěný výplet nechybí, kola jsou ale v porovnání s Xchallenge menší - přední narostlo na 19 palců, zadní má 17 palců. Xcountry není žádný supermotárdový frajírek. Možná trochu nevýrazné, kdo ale vyznává designovou klasiku, ten bude u BMW G 650 Xcountry doma. Plusové body sbírá Xcountry i za cenu, z trojlístku je totiž nejlevnější. Na BMW G 650 Xcountry vám stačí 233 400 Kč.

Technické údaje BMW G 650 Xchallenge (Xmoto, Xcountry)
Motorjednoválec
Chlazeníkapalinou
Rozvod/počet ventilů2xOHC/4
Vrtání a zdvih100 x 83 mm
Zdvihový objem652 ccm
Největší výkon39 kW při 7000 ot./min
Točivý moment60 N.m při 5250 ot./min
Převodovkapětistupňová
Sekundární převodřetězem
Zdvihy kol P/Z270/270 (270/245, 240/210) mm
Brzdy/průměrkotoučové
Rozvor kol1500 (1500, 1498) mm
Výška sedla930 (920, 840-870)
Hmotnost (bez nápní)144 (147, 148) kg
Objem nádrže9,5 l
Nejvyšší rychlost165 (170, 170) km/h

Reklama

Související témata:

Související články

Bombardier Can-Am Spyder: tříkolová Aprilia

Možná, že si vzpomenete na sedmdesátá léta, kdy se endura Bombardier Can-Am proháněly po závodních scénách světa. Jenže doby byla zlá a Can-Am pomalu upadlo...

Moto: Moto Guzzi 1200 Sport

Tradiční značka Moto Guzzi nebyla ještě před pár lety zrovna ve formě, teď chrlí jednu novinku za druhou. Pro vyznavače rychlejšího svezení připravili...

Suzuki Bandit: všechno je jinak

Suzuki Bandit vydržel bez pořádné modernizace hodně dlouho, do letošní sezony ale vyjíždí tento velký japonský loupežník s totálně přepracovanou technikou.

Výběr článků

Načítám