Článek
Tento motor příznivci BMW moc dobře znají - najdeme jej totiž u populárního modelu F 650GS. Pro novinky však posílil na 53 koní, v BMW F 650GS produkuje rovných 50 koní.
Kromě pohonné jednotky všechny tři motorky spojuje také prakticky totožný mostový ocelový rám. Stejnou náturu tyhle stroje ale rozhodně nemají.
Jestliže se hodláte prohánět v hodně drsném terénu, sáhněte po BMW G 650 Xchallenge. Vysoko usazený blatník, drátěná kola (vpředu 21 palců, vzadu 18 palců), pětistupňová převodovka s kratším odstupňováním... To všechno se vám bude v terénu náramně hodit. Jedině u Xchallenge najdete zadní kolo odpružené pneumatickým měchem. Za BMW G 650 Xchallenge zaplatíte 242 600 Kč.
:. Xchallenge hned tak něco nezastaví. (Foto: BMW. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Nezdá se vám každou noc o Rallye Paříž-Dakar a do terénu se vydáte maximálně nakouknout? Tak to se vám bude líbit supermotard G 650 Xmoto, který si sice taky rád zařádí i mimo asfalt, nejčastěji ale tento mnichovský jednoválec najdeme ve městě. Kola jsou menší (sedmnáct palců), kapotáž zase efektnější. Ve městě přece musí motorka vypadat k světu... Jenomže BMW G 650 Xmoto je z trojice nových jednoválců za největší peníz - na supermotard si připravte 257 900 Kč.
:. Z trojice nových jednoválců největší univerzál - BMW G 650 Xcountry. (Foto: BMW. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Ještě to pořád není ono? Xchallenge je až moc nekompromisní a Xmoto zase málo? V tom případě máte poslední možnost - BMW G 650 Xcountry. Drátěný výplet nechybí, kola jsou ale v porovnání s Xchallenge menší - přední narostlo na 19 palců, zadní má 17 palců. Xcountry není žádný supermotárdový frajírek. Možná trochu nevýrazné, kdo ale vyznává designovou klasiku, ten bude u BMW G 650 Xcountry doma. Plusové body sbírá Xcountry i za cenu, z trojlístku je totiž nejlevnější. Na BMW G 650 Xcountry vám stačí 233 400 Kč.
| Technické údaje BMW G 650 Xchallenge (Xmoto, Xcountry) | |
| Motor | jednoválec |
| Chlazení | kapalinou |
| Rozvod/počet ventilů | 2xOHC/4 |
| Vrtání a zdvih | 100 x 83 mm |
| Zdvihový objem | 652 ccm |
| Největší výkon | 39 kW při 7000 ot./min |
| Točivý moment | 60 N.m při 5250 ot./min |
| Převodovka | pětistupňová |
| Sekundární převod | řetězem |
| Zdvihy kol P/Z | 270/270 (270/245, 240/210) mm |
| Brzdy/průměr | kotoučové |
| Rozvor kol | 1500 (1500, 1498) mm |
| Výška sedla | 930 (920, 840-870) |
| Hmotnost (bez nápní) | 144 (147, 148) kg |
| Objem nádrže | 9,5 l |
| Nejvyšší rychlost | 165 (170, 170) km/h |