Článek
Na první pohled revoluční změny u Banditu 1250 nepoznáte. Naháč je pořád klasikou se vším všudy, polokapotovaný model S se od loňské verze taky moc neliší.
Když se ale podíváte na parametry pohonné jednotky, zjistíte, že snad nic nezůstalo při starém. Objem se zvýšil z 1157 cm3 na 1255 cm3, výkon ale zůstal stejný. Velký Bandit tedy stále nabízí poctivých 98 koní. Výkon je však k dispozici při nižších otáčkách. Zatímco u loňského modelu jste museli ručičku otáčkoměru vyhnat až k číslici 8500, letos vám stačí o 1000 otáček méně.
Točivý moment vzrostl na 108 N.m, starší Bandit nabízel jenom 92 newtonmetrů, a to při 6500 ot./min. U novinky nemusíte pro točivý moment zdaleka tak vysoko, stačí vám jenom 3700 ot./min. V klidu můžete zapomenout na mechanický sytič, u nového Bandita 1250 dohlíží na optimální bohatost směsi systém Idle Speed Control. A teď se všichni majitelé starších Banditů podržte. O chlazení se u novinky již nestará vzduch s olejem, ale kapalina! Nový motor samozřejmě splňuje normu Euro 3.
Už jenom vzpomínat budete na pětistupňovou převodovku, u Banditu 1250 číhá za "pětkou" ještě šestý převodový stupeň.
Hmotnost se zvýšila jen nepatrně, nový Bandit je o deset kilo těžší.
Nejlevnějšího naháče pořídíte od 219 900 Kč, za cestovatelsky zaměřené "esko" zaplatíte nejméně 229 900 Kč. Připlatit si můžete za ABS.
| Technické údaje Suzuki Bandit 1250/S | |
| Motor | řadový čtyřválec |
| Chlazení | kapalinou |
| Rozvod/počet ventilů | DOHC/16 |
| Vrtání a zdvih | 79 x 64 mm |
| Zdvihový objem | 1255 cm3 |
| Největší výkon | 72 kW při 7500 ot./min |
| Točivý moment | 108 N.m při 3700 ot./min |
| Převodovka | šestistupňová |
| Sekundární převod | řetězem |
| Zdvihy kol P/Z | 130/124 mm |
| Brzdy | kotoučové |
| Rozvor kol | 1480 mm |
| Výška sedla | 785-805 mm |
| Vnější rozměry | 2135 x 790 x 1235 mm |
| Hmotnost (bez nápní) | 225 kg |
| Objem nádrže | 19 l |
| Cena | 219 900/229 900 Kč |