Hlavní obsah
Tesla Model Y je blízce příbuzná s Modelem 3. Foto: Tesla 3x

Tesly v Číně nemohou k vojenským objektům, Musk špionáž popírá

Čínská armáda se obává dat, která sbírají kamery aut značky Tesla a nad nimiž nemá čínská vláda kontrolu. Vozy Tesla tedy nemohou k vojenským objektům. S odvoláním na informované zdroje to v sobotu uvedla agentura Bloomberg. Elon Musk, šéf automobilky, použití záznamů ke špionáži odmítá.

Tesla Model Y je blízce příbuzná s Modelem 3. Foto: Tesla 3x
Tesly v Číně nemohou k vojenským objektům, Musk špionáž popírá

Záznamy z kamer vozů Tesla podle čínské armády mohou být použity pro špionáž. Nařízení majitelům těchto elektromobilů radí, aby parkovali mimo obytné areály, které spadají pod armádu.

Musk v sobotu prostřednictvím videohovoru během čínského obchodního fóra řekl, že pokud by se nějaká firma zapojila do špionáže v cizí zemi, „dopady toho by pro ni byly mimořádně zlé”. „Pokud by Tesla používala auta ke špionáži v Číně nebo někde jinde, znamenalo by to pro nás konec,” citovala ho britská BBC.

Tesla používá několik malých kamer, které jsou zejména vně automobilu. Pomáhají při parkování a při samořízení vozidla. Tesly snímají své okolí i zaparkované, což napomohlo k několika průkazným videím, na kterých je zachycen vandalismus.

Většina modelů Tesla má i vnitřní kameru nad středním zpětným zrcátkem. Lze ji použít k tomu, aby se zjistilo, zda řidič sleduje silnici, má sluneční brýle anebo zda se nedívá do klína.

Fakt, že vnitřní kamera monitoruje interiér výrobce, nijak nezastírá. Musk v dubnu 2019 na twitteru uvedl, že kamera byla do aut umístěna od začátku spolupráce s alternativními taxislužbami Uber a Lyft.

„V případě, že vám někdo zničí auto, můžete si to ověřit na videu,” vysvětlil to tehdy šéf automobilky. Od té doby automobilka vnitřní kameru používá na pozorování dobrovolníků – majitelů Tesly, kteří testují funkce samořízení.

Kalifornská Tesla vyrábí ve svém závodě Gigafactory 3 u Šanghaje auta Model 3 a Model Y. Čína, která je největším automobilovým trhem světa, hraje v expanzi Tesly ústřední roli. Při budování závodu u Šanghaje, který byl první zahraniční továrnou automobilky, se Tesla těšila podpoře ze strany čínského státu. V poslední době se ale vztah mezi Pekingem a Teslou zhoršil.

Tamní regulační úřady se zabývají bezpečností a kvalitou vozů Tesly kvůli požárům baterií a přílišnému zrychlování. Automobilka se též musela veřejně omluvit provozovateli čínské státní rozvodné sítě, když se na veřejnost dostalo video, v němž zaměstnanci automobilky poškození vozu zákazníka připisují přetížení sítě.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků