Hlavní obsah
Modernizovaná Dacia Duster. Foto: Dacia

Příští generace Dacie Duster zůstane věrná současnému formátu

Dacia Duster si má do příští generace, která by měla přijít někdy v roce 2023 nebo 2024, zachovat současný formát – jednoduché auto, které umí jezdit mimo asfalt. Otázkou však zůstává platforma.

Modernizovaná Dacia Duster. Foto: Dacia
Příští generace Dacie Duster zůstane věrná současnému formátu

Dacia Duster příští generace má zůstat věrná svému současnému formátu i spalovacím motorům. Britskému webu Autocar to odhalil produktový ředitel tohoto modelu Julien Ferry. Musí podle něj zůstat stejným autem.

„Jeho role ve firmě je nabídnout velmi dobrý poměr ceny a schopností. Musí cílit na ty zákazníky, kteří hledají jednoduché auto, co umí jezdit mimo asfalt,“ cituje ho web. Offroadové schopnosti Ferry zdůraznil jako prioritu, značka chce „zachovat recept a aktualizovat ho podle poptávky zákazníků“.

Generální ředitel značky Dacia Denis Le Vot už v minulosti uvedl, že značka chce plně využít možností, které jí dává platforma CMF-B aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Tu už nyní používají modely Sandero a Logan a v budoucnu na ní mají stát všechny dacie, stejně jako auta sesterské značky Lada.

Modernizovaná Dacia Duster.

Foto: Dacia

Pokud by nový duster tuto platformu dostal, jak se spekuluje už od loňského podzimu, mohl by také dostat plug-in hybridní pohonné ústrojí, jako má Renault Captur. Anebo ryze elektrickou variantu, která by za základ měla elektromobilní verzi této platformy CMF-BEV. Na té bude stát např. produkční verze novodobého elektrického Renaultu 5.

Co by to znamenalo pro dostupnost pohonu všech kol v nabídce příštího dusteru, je ovšem otázkou. Platforma CMF-B ve verzi se čtyřkolkou dosud neexistuje a s pohonem všech kol není podle Britů kompatibilní ani její elektrická verze.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků