Hlavní obsah

Porouchaná baterie elektromobilu nemusí znamenat drahou výměnu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porucha baterie Tesly Model S nemusí znamenat půlmilionový účet, který chtěl nadšenci Tylerovi Hooverovi vystavit autorizovaný servis. Nezávislá opravna byla schopná problém odstranit za zlomek ceny.

Foto: Tesla

Tesla Model S z roku 2015 (Ilustrační foto)

Článek

Americký youtuber Tyler Hoover, který svůj kanál nazývá „nejhloupějším kanálem o autech na celém YouTubu“, si nedávno koupil Teslu Model S po záruce a během pár týdnů se objevila závada, jejíž odstranění by v autorizovaném servisu stálo statisíce. Ten by totiž vyměnil baterii za novou.

Chcete ojetý elektromobil? Nadšenec zdůrazňuje vážné riziko

AutoMoto

Ve zkratce, kvůli několika porouchaným modulům auto omezilo nabití na dojezd 79 kilometrů. Automobilka takové problémy, dostane-li se k ní takové auto na záruční opravu, řeší výměnou celé baterie. V záruce je to pro zákazníka bezplatné, ale po skončení osmileté záruky už nikoliv.

Hoover vzal svůj vůz do autorizovaného servisu, který nabídl výměnu baterie za 22 500 dolarů, tedy 484 tisíc korun. Zakladatel kanálu Rich Rebuilds na YouTubu však baterie většinou dokáže opravit v jednom ze svých tří servisů s názvem Electrified Garage, které za tímto účelem otevřel. Pracují v nich dokonce celkem čtyři bývalí zaměstnanci Tesly.

Hoover tedy kontaktoval kolegu youtubera a ten se do opravy pustil; ve videu začíná na 6. minutě zobrazením, které články v kterém modulu v baterii jsou vadné. Jsou to ty v modulech 1 a 3, jejichž napětí je výrazně nižší než u ostatních. Servis vytáhl baterii, rozebral ji a vyměnil příslušné moduly. Podobně jako to plánuje většina evropských automobilek i v autorizovaných servisech. Následně se vůz zvládl nabíjet naplno, a to jak u pomalé nabíječky, tak i u Superchargeru.

Nové moduly stály po 1500 dolarech (32 tisíc korun) a s dalšími díly a prací vyšlo všechno dohromady na zhruba 5000 dolarů, tedy asi 107 tisíc korun. Samozřejmě, není to zadarmo, ale je to zlomek ceny, kterou měl požadovat servis Tesly za výměnu celé baterie.

Může se vám hodit na Firmy.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám