Hlavní obsah

Plug-in hybridní 911 se chystá, Porsche se ale stále nemůže smířit s kompromisy

Ikonické sportovní auto Porsche 911 se mělo v současné generaci dočkat i plug-in hybridní verze, se kterou výrobce počítal při vytváření platformy. Němci ale nyní přiznali, že se stále nespokojili s výrazně vyšší hmotností vytvořených prototypů.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

To, že bude nová 911 na platformě 992 vytvořena i jako plug-in hybrid, se vědělo téměř od chvíle, kdy ji Porsche představilo a inženýři v německém Stuttgartu už pochopitelně pilně pracují na prototypech, o kterých se pro magazín Top Gear rozpovídal člen představenstva Porsche Michael Steiner.

„Už máme nějaké prototypy, ale pořád mají takovou hmotnost, která nám jednoduše nepřijde dobrá,“ podělil se o své pocity Steiner. „Pro dvoudvéřový pořádný sporťák, je přidání další váhy, jako jsou baterie, něco, s čím nejsme nyní úplně spokojeni,“ doplnil.

Vrcholná verze Porsche 911. Turbo S má brutální výkon

AutoMoto

Muž, který by měl být zodpovědný právě za model 911, připustil, že se ve Stuttgartu nyní nemohou rozhodnout, zda hmotnost ušetřit snížením dojezdu na elektřinu, nebo snížením výkonu. Ani jedna z variant pak nebude na plug-in hybridní 911 vrhat příliš dobré světlo. „Elektrifikace 911 je prostě velmi ošemetnou záležitostí,“ uvedl Michael Steiner.

Celý problém a průtahy okolo elektrické 911 pramení podle Stainera z faktu, že se inženýři snaží přidat elektromotor do modelu, který už řadu let existuje na podobném principu s podobnými proporcemi. „Není to, jako když jsme před deseti lety představovali model 918 Spyder, to bylo zcela nové auto, ve kterém se s elektrifikací počítalo,“ přirovnal.

Za 190 tisíc korun vám Porsche na vaši novou 911 otiskne prst

AutoMoto

Bohužel pro Porsche, Němci podobné auto potřebují kvůli plnění emisních norem. Pomoci by si mohli i čistě elektrickou verzí 911, ale tu k radosti fanoušků spalovacích motorů nechystají, alespoň tedy ne v nejbližších letech.

„To by asi bylo to poslední plně elektrické auto. Možná úplně poslední auto na světě, které by dostalo elektromotor, by mělo být Porsche 911. A pokud bychom to skutečně udělali, nebude to dříve než v roce 2030,“ uzavřel Michael Steiner.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám