Hlavní obsah

Okořenění Audi R8. Němci plánují jeho syrovou verzi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zdroje z prostředí německé automobilky Audi nezávisle na sobě potvrdily, že Němci plánují ještě ostřejší verzi desetiválcového sportovního vozidla R8. Bude se tak pravděpodobně jednat o jakési rozloučení s autem, které už se patrně svého spalovacího nástupce nedočká.

Foto: Audi

Audi R8 performance RWD Coupe (Ilustrační foto)

Článek

Audi během letošního října představilo zatím nejsurovější verzi svého supersportu  R8 s názvem performance RWD - vůz s posíleným atmosférickým desetiválcem a pohonem pouze zadní nápravy. Většina automobilové veřejnosti předpokládala, že se jedná o finální verzi auta, které se pravděpodobně nedočká nástupce se spalovacím motorem. Audi má ovšem údajně jiné plány.

Nástupce Audi R8 má být elektrický. Kdy, je zatím ve hvězdách

AutoMoto

Podle webu britského magazínu TopGear totiž inženýři z německého Ingolstadtu připravují ještě další překvapení pro své zákazníky, kterým by měla být finální, syrová a nejostřejší verze desetiválcové R8. Předlohou by mohlo být například sesterské Lamborghini Huracán Performante.

„Mohu prozradit, že máme v plánu ještě něco víc. Pro tuto generaci R8 rozhodně plánujeme další auta. A jak můžete vidět u poslední verze s pohonem zadních kol, snažíme se zaměřovat na zábavu z jízdy,“ řekl Britům šéf sportovní divize Audi RS Sebastian Grams. „Lidem se R8 líbí a máme velké prodeje. Mohu vás ujistit, že máme dost nápadů do budoucna,“ doplnil.

První plody spolupráce Kena Blocka s Audi. Dostal závodní auto na míru

AutoMoto

Zasvěcené zdroje podle Britů tvrdí, že ve hře je i návrat názvu GT, který byl naposledy k vidění u Audi R8 v letech 2010 až 2013. Jednalo se přitom o limitovanou edici, které vzniklo jen 333 kusů. Auto mělo o 30 koní zvýšený výkon na 560 koňských sil, aerodynamický kit karoserie včetně velkého zadního spoileru a bylo o 100 kilogramů lehčí než standardní R8. Později vznikl stejný počet vozů bez střechy s označením GT Spyder.

Zatím není zcela jasné, jak hodlá Audi chystanou super-R8 pojmout, protože inženýři mají možnost využít jak stabilnější a osvědčený systém pohonu všech kol quattro, tak i současnou novinku se silnější V10 a pohonem zadních kol, která by mohla přinést třeba kýžený úbytek hmotnosti. Jasno by o tom mělo být na podzim roku 2022, kdy by se měl speciál ukázat světu.

Reklama

Související témata:

Související články

Audi A8 prošlo modernizací

Vlajková loď automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku má po decentním faceliftu nové světlomety a další detaily, vrcholná verze Horch zůstane jen na čínském trhu.

Výběr článků

Načítám