Hlavní obsah

Ojetá auta v průměru zlevnila, výrazně poklesl i dovoz ojetin

Průměrná cena prodávaných ojetých aut na českém trhu se v prvním pololetí snížila o sedm procent na 212 tisíc korun. Mohou za to nižší zájem kupujících, dovozy starších ojetin z ciziny a méně vozů s českým původem. Cena zánovních vozů do pěti let naopak v průměru o 30 tisíc stoupla.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Ilustrační foto

Článek

Podobně jako klesají prodeje nových aut, vyvíjí se podobně i trh s ojetými vozy, říkají statistiky společností Cebia a AAA Auto. Ve snaze dosáhnout alespoň nějakého zisku řada prodejců ještě nabízela slevy.

V následujících měsících se podle firem očekává, že ceny půjdou nahoru. Pokles ve výrobě nových aut, nepříznivý kurz koruny pro dovozy aut a menší ochota lidí měnit častěji vůz by se měly projevit menší nabídkou ojetých vozů, a to zejména mladých ojetin.

Na co si dát pozor při koupi ojetého vozu, abyste nekoupili časovanou bombu

AutoMoto

„Sehnat kvalitní ojeté auto se může ukázat jako těžší úkol než v předešlém roce. Kvůli kurzu koruny se do Česka budou dovážet levnější a méně kvalitní vozy, na kterých bude možné více vydělat. Ti, kdo si plánují koupit ojeté auto v dohledných měsících, by se měli po něm poohlédnout co nejdříve,” uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Podle údajů skupiny AAA Auto se v pololetí téměř nezměnilo množství nabízených zánovních ojetin. Jejich cena ale proti loňsku vzrostla o 30 tisíc korun na průměrných 439 tisíc.

Trh osobních ojetých vozidel letos výrazně ovlivnila opatření spojená s koronavirem. Dovozy ojetých aut klesly v prvním pololetí meziročně o téměř 23 procent. Do Česka se tak dovezlo 69 026 ojetých vozidel, což bylo nejméně od roku 2014.

Stočili jsme tachometr ojetého auta. Zabralo to jen pár minut

AutoMoto

O dva procentní body na 53 % se zvýšil podíl dovezených aut starších deseti let. I deseti- či jedenáctileté auto ale snižuje průměrné stáří vozového parku v Česku, které je v současnosti na hranici 15 let.

Průměrná doba prodeje ojetého auta se meziročně prodloužila o 22 dní na 106 dní. Kvůli tomu stoupl podíl vozů s propadlou technickou kontrolou o tři procentní body na 21 %.

S dovozem starších aut a větším zastoupení zahraničních ojetin na trhu, které jsou starší než české ojetiny, se v prvním pololetí u prodávaných aut zvýšil i průměrný počet najetých kilometrů, a to o osm procent na 166 tisíc. Skutečný kilometrový nájezd však bude podle Pajera vyšší, neboť u zhruba třetiny aut někdo manipuloval s počitadlem najetých kilometrů.

Reklama

Výběr článků

Načítám