Hlavní obsah
Osmiválci v Mercedesu-AMG C 63 zvoní hrana. Foto: Mercedes-Benz

Mercedes C63 čeká brutální downsizing, z V8 rovnou ke čtyřválci

Máte-li zájem o Mercedes-AMG C63 se současným čtyřlitrovým osmiválcem, pospěšte si - příští generace má dostat motor doslova poloviční, dopovaný troškou elektřiny. Píše to britský web Autocar s odkazem na zdroje z divize AMG. Jenže možná nebude všechno tak špatné, jak to na první pohled vypadá.

Osmiválci v Mercedesu-AMG C 63 zvoní hrana. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes C63 čeká brutální downsizing, z V8 rovnou ke čtyřválci

Až přijde na trh příští generace Mercedesu-AMG C63, pod kapotou podle Autocaru už nebude mít čtyřlitrový osmiválec M177, nýbrž elektrifikovanou verzi čtyřválce M139, který dnes pohání ostrou verzi třídy A.

Malý dvoulitr ve verzi AMG A 45 S nabízí 421 koní a 500 N.m, což rozhodně nejsou špatná čísla. Byl vyvíjen už s možností zabudovat ho do auta i podélně a přidat k němu nějaké mild-hybridní ústrojí.

Vrchol třídy C čeká tenhle čtyřválec, byť silnější a upravený. Zde na fotce pod kapotou Mercedesu-AMG A 35.

Foto: Milan Lažanský, Novinky

A právě to by se mělo pro příští vrcholovou třídu C stát - ke čtyřválci má přibýt 48V mild-hybridní ústrojí ve formě elektromotoru integrovaného v devítistupňové automatické převodovce, který bude sloužit zároveň jako startér a generátor elektřiny.

Takový systém už lze najít v CLS 53 4Matic+, kde ovšem pomáhá značně důstojnějšímu třílitrovému šestiválci. V tomto modelu nabízí elektromotor 22 koní a 254 N.m. Pro aplikaci v AMG C 63 by měl mít výrazně vyšší výkon a podobný točivý moment.

Mercedes-AMG C 63

Foto: Mercedes-Benz

Zdroje z německého Affalterbachu, sídla divize AMG, uvádějí, že nové hybridní pohonné ústrojí bude mít přinejmenším stejný kombinovaný výkon jako současný čtyřlitrový osmiválec, tedy 510 koní. Točivý moment by díky elektromotoru měl dokonce vzrůst - až na 750 N.m.

Nové pohonné ústrojí by mělo dostat lithium-iontovou baterii o kapacitě větší než 0,9 kWh, jakou má nyní zmíněné CLS 53 4Matic+. Také má lépe zužitkovat energii vozidla při zpomalování pro nabíjení oné baterie.

Mercedes-AMG A 45 S

Foto: Mercedes-Benz

Větší výhodou ale má být snížení hmotnosti na přední nápravě oproti osmiválci a její uložení níže v autě, což snižuje těžiště a tím zlepšuje ovladatelnost. Čtyřválec M139 je sám o sobě o nějakých 50 kg lehčí než osmiválec M177, a prý i s přídavkem elektromotoru je hmotnost celé soustavy nižší než dnes.

V neposlední řadě je Mercedes velmi pravděpodobně hnán i snahou snížit normované emise CO2, i když o tom zpráva Britů nehovoří. Slovo „normované” je ale velmi důležité, neboť v reálném světě nebývá spotřeba paliva u extrémně výkonných čtyřválců o mnoho nižší než u rozumně silných osmiválců.

Se čtyřválcovým Mercedesem-AMG GLA 45 jsme jezdili za 10,6 l/100 km, u osmiválcového (a mnohem většího a těžšího) Mercedesu S 560 Cabrio to bylo 11,4 l/100 km.

Anketa
Souhlasíte s přechodem z V8 ke čtyřválci?
Ano
3.3 %
Nevím/je mi to jedno
6.9 %
Ne
89.8 %
Celkem hlasovalo 1587 čtenářů.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Mercedes na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků