Hlavní obsah

Mazda se chce stát luxusní značkou, ale ne konkurencí německému trojlístku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská automobilka Mazda se chce přiblížit Lexusu co do prémiovosti svých vozů, prozradil v rozhovoru pro Autocar šéf britské divize Jeremy Thomson. Nemá však ambice konkurovat zavedenému německému triu Audi, BMW a Mercedes-Benz.

Foto: Mazda

Mazda (Ilustrační foto)

Článek

Spousta asijských značek má své luxusní odnože. Pro Toyotu je to Lexus, pro Hondu Acura, pro Hyundai Genesis. Mazda takovou značku nemá - sama se jí chce stát.

„Naše ambice jsou stát se důstojnou alternativou tradičním, mainstreamovým prémiovým značkám, ovšem nikoliv německým. Nechceme kopírovat německé prémiové značky, protože tento segment je obstarán velmi dobře a je asi nemožné je porazit na jejich domácím písečku,“ řekl Thomson.

Mazda možná potěší fanoušky, patentovala si kupé i sporťák s Wankelem

AutoMoto

Jinými slovy, Mazda se nechce stát novým Mercedesem, BMW nebo Audi, ale spíš nabídnout něco čerstvého těm zákazníkům prémiových aut, kteří chtějí změnu. Podle Thomsona je v prémiovém segmentu stále prostor pro japonskou značku. Třeba Lexus je podle něj asi třetinový co do objemů prodeje.

Cíl Mazdy není být jako Lexus, pokračuje Thomson, ovšem právě Lexus je jediná značka, která skutečně globálně konkuruje německému prémiovému trojlístku.

Chystaná Mazda CX-60 poodhaluje výjimečný interiér

AutoMoto

Fanoušci značky však jistě vzpomenou, že tohle není poprvé, co chce Mazda proniknout do prémiových pater trhu. Zkraje 90. let minulého století to plánovala zkusit se značkou Amati. Od roku 1988 vyvíjela auta, v srpnu 1991 ohlásila vznik značky s tím, že první auta mají být na trhu v roce 1994.

V roce 1992 však japonská ekonomika spadla do krize kvůli splasknutí bubliny cen nemovitostí a akcií. Mazda tedy v říjnu 1992 ohlásila zrušení plánů na značku Amati. Dvě auta byla přesto vyvinuta a aby Mazda nezahodila mnohamiliardovou investici úplně, uvedla je do prodeje pod názvem Xedos. Menší Xedos 6 měl původně být základním modelem Amati 300, větší Xedos 9 prostředním Amati 500.

V letech 1991-1997 existovala také divize Mazdy jménem ɛ̃fini (čteno „anfini“), která byla na stejné úrovni jako značky Autozam a Eunos. Nabízela luxusní verze některých existujících mazd, jako byl model 626 nebo RX-7, ale také přeznačkované citroëny XM a Xantia. Měla i jeden vlastní model, nazvaný MS-8 a stojící na platformě GE, sdílenou s Mazdou 626 či MX-6 a technicky spřízněnou s platformou CDW27 od Fordu, na níž stálo první mondeo nebo kupé Cougar.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám