Hlavní obsah

Mazda odhalila víc k chystanému šestiválci, má být i elektrifikovaný

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chystaný šestiválec Mazdy má přijít na trh po roce 2022 a bude pohánět všechna kola. Má mít tři spalovací varianty i nějakou elektrifikaci. Automobilka to odhalila v prezentaci na téma firemních financí.

Foto: Petr Horník, Právo

Mazda SkyActiv-X (Ilustrační foto)

Článek

V době, kdy většina automobilek zmenšuje motory pod kapotami svých aut, aby ta měla na papíře nižší spotřebu bez ohledu na reálný svět, přichází Mazda s novým řadovým šestiválcem. To už víme řadu měsíců, na motoru se pracuje už dlouho. Nyní ale v rámci prezentace na téma firemních financí za třetí kvartál letošního roku automobilka odhalila více.

Podle japonského webu Car Watch Impress, na nějž se odkazuje i známý motoristický web Motor1, je v plánu uvedení šestiválce na trh po roce 2022. To zhruba odpovídá i plánům na novou generaci Mazdy 6, která by měla přijít také někdy v roce 2022 nebo 2023. A třebaže prezentace nepotvrdila, zda „šestka” nový motor dostane, jeví se to jako velmi pravděpodobné.

Test Mazdy 6 Wagon CD150: Když volba rozumu řidičskou vášeň nekosí

AutoMoto

Že bude motor v autě uložen podélně, bylo nasnadě; řadový šestiválec napříč před přední nápravou je poměrně unikátní a dnes již nepoužívané řešení. Prezentace to potvrzuje a uvádí, že se počítá s pohonem všech kol; o pohonu pouze zadních kol není zmínka.

Dozvídáme se také, že bude mít naftovou i benzínovou variantu, a také bude existovat ve verzi SPCCI, tedy v kombinaci vznětového a zážehového spalování, při němž je palivem bezolovnatý benzín. A má být také elektrifikován; zatím však není jednoznačné, zda mild hybridem anebo plug-in hybridem - anebo obojím.

Zajímavé, ale má to smysl? První jízda s benzínovým dieselem SkyActiv-X

AutoMoto

Automobilka na prezentaci ukázala také řadový čtyřválec s elektromotorem a převodovkou, připravený také pro zástavbu pod přední kapotu podélně. Zda se jedná o hybridní anebo plug-in hybridní ústrojí, zatím není jisté.

Prezentace také hovořila o budoucích investicích do elektrifikace, a to zejména po stránce plug-in hybridních ústrojí. Zmiňuje také Wankelův rotační motor, o němž se už dlouho spekuluje jako o prodlužovači dojezdu elektromobilu. Ostatně. Mazda MX-30 má na takovou jednotku pod kapotou připravený prostor.

Reklama

Související články

Mazda slaví. Celé století jde vlastní cestou

Jedno z nejzajímavějších „obyčejných” aut na dnešním trhu staví firma, která byla založena jako výrobce umělého korku přesně před sto lety, 30. ledna 1920....

Výběr článků

Načítám