Hlavní obsah

Luxusní odnož Hyundaie přichází s prvním SUV. Design nesedne každému

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

První SUV značky Genesis, luxusní divize Hyundaie, není jen pozlátkem na plebejské technice. Gros nabídky motorů tvoří šestiválce, vespod je chytrá čtyřkolka a systém, který adaptivní odpružení připraví na nerovnosti v silnici.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Genesis GV80 se představil v SouluVideo: Reuters

 
Článek

Značka Genesis vznikla před pár lety z nejluxusnějšího sedanu korejského Hyundaie, modelu se stejným názvem. Není neúspěšná - jeden z jejích modelů se stal v USA Autem roku 2019. Dosud však měla v nabídce jen sedany, což je v dnešním světě, šílícím po crossoverech, málo. Nyní to spravila oficiálním odhalením svého prvního SUV v Soulu, o kterém se mluví už delší dobu.

Jmenuje se GV80 a písmeno V v názvu odkazuje na všestrannost. Na první pohled ale zaujme něco zcela jiného - design. Přídi dominuje obří maska chladiče, jejíž velikost je ještě zdůrazněna tím, že po stranách nemá žádné velké lampy, jako většina ostatních aut. Světlomety jsou ty dva úzké pásky po stranách; samozřejmostí je tedy LED technologie.

Foto: Genesis

Motiv dvou pásků se opakuje v předních i zadních světlech.

Světla navazují na cosi, co vypadá jako falešné výdechy za předními koly, a i zadní lampy opakují motiv dvou pásků. Na zádi zaujme spíš tvar D-sloupku; takovýto trojúhelník není pro luxusní SUV typický.

Ruský Aurus pracuje na velkém SUV, bylo zachyceno jen s lehkým maskováním

AutoMoto

A luxusem bude GV80 překypovat. V kabině je kůže, kam oko dohlédne a prsty dosáhnou, a ve stejných odstínech jako zbytek interiéru je i volant. Samozřejmostí je bohaté prošívání, dřevěné obložení a ambientní osvětlení. Automobilka hovoří o kabině jako o „luxusu v prostoru”, který vytváří otevřený dojem. Displej na palubní desce má 14,5 palce úhlopříčky a pro co nejelegantnější vzhled obstarává co nejvíc funkcí; počet tlačítek byl minimalizován.

Za zmínku stojí také aktivní potlačování hluku za jízdy. Má fungovat tak, že vůz bude „poslouchat” existující zvuky a v reálném čase k nim pomocí reproduktorů vydávat protichůdné vlny, takže nepříjemný hluk vyruší.

Foto: Genesis

Design interiéru zdůrazňuje šířku vozu.

Navigace nabízí tzv. rozšířenou realitu, kdy na skutečné obrázky silnice před vámi „přidává” šipky, kam přesně máte odbočit. Široká armáda jízdních asistentů od hlídače mrtvých úhlů přes adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu až po systémy předcházení srážkám z různých směrů je ve standardní výbavě.

Zajímavostí je také systém Genesis CarPay, který má zjednodušit např. placení za palivo. Má být možné zaplatit prostřednictvím vozidla bez nutnosti chodit k pokladně, ovšem zatím pouze na území Jižní Koreje.

Foto: Genesis

Na palubě GV80 má být systém, který skenuje silnici před autem, a podle toho nastavuje adaptivní odpružení.

Pod kapotou budou v nabídce tři motory. Jako první přijde třílitrový dieselový šestiválec o 278 koních a 588 N.m. Později se objeví dva benzíny, o nichž je ale jisté jen to, že to bude 2,5l řadový čtyřválec a 3,5l V6. Čtyřválec by měl mít 294 koní a 420 N.m, neboť takový motor už pracuje v sedanu G70.

Tříapůllitr je však záhadnější - Genesis ani mateřské Hyundai takový motor v současnosti nemá. Může však jít o zvětšenou verzi 3,3l V6 z Kie Stinger, která dává 370 koní a 510 N.m. O dříve avizovaném osmiválci zatím nemáme zprávy. Samozřejmostí je pohon všech kol, který bude mít samosvorný zadní diferenciál a několik jízdních režimů.

Známe už i první cenu dieselové varianty, a to pro Jižní Koreu. Má tam stát od 65,8 milionu wonů, což odpovídá cca 1,28 milionu korun. Do České republiky se GV80 s největší pravděpodobností oficiálně nepodívá, jediným evropským trhem, kde značka Genesis působí, je totiž Rusko.

Reklama

Související články

Test BMW X5 xDrive40i: Sametový tank

Slyšeli jste už průpovídku, že nafta patří do kamen? Dokonale hladký benzínový řadový šestiválec v téhle fialové X5 vám ji připomene po každém nastartování.

Test Audi SQ8 TDI: Vrchol potravního řetězce

Je to fenomén dnešní doby – crossovery a SUV. Jsou vyšší jak karoserií, tak i většinou podvozkem, a mívají pohon všech kol. Audi jich nabízí spoustu a tohle je...

Výběr článků

Načítám