Hlavní obsah

Luxusní odnož Hyundaie přichází s prvním SUV. Design nesedne každému

První SUV značky Genesis, luxusní divize Hyundaie, není jen pozlátkem na plebejské technice. Gros nabídky motorů tvoří šestiválce, vespod je chytrá čtyřkolka a systém, který adaptivní odpružení připraví na nerovnosti v silnici.

Luxusní odnož Hyundaie přichází s prvním SUV. Design nesedne každému

Značka Genesis vznikla před pár lety z nejluxusnějšího sedanu korejského Hyundaie, modelu se stejným názvem. Není neúspěšná - jeden z jejích modelů se stal v USA Autem roku 2019. Dosud však měla v nabídce jen sedany, což je v dnešním světě, šílícím po crossoverech, málo. Nyní to spravila oficiálním odhalením svého prvního SUV v Soulu, o kterém se mluví už delší dobu.

Jmenuje se GV80 a písmeno V v názvu odkazuje na všestrannost. Na první pohled ale zaujme něco zcela jiného - design. Přídi dominuje obří maska chladiče, jejíž velikost je ještě zdůrazněna tím, že po stranách nemá žádné velké lampy, jako většina ostatních aut. Světlomety jsou ty dva úzké pásky po stranách; samozřejmostí je tedy LED technologie.

Motiv dvou pásků se opakuje v předních i zadních světlech.

Foto: Genesis

Světla navazují na cosi, co vypadá jako falešné výdechy za předními koly, a i zadní lampy opakují motiv dvou pásků. Na zádi zaujme spíš tvar D-sloupku; takovýto trojúhelník není pro luxusní SUV typický.

A luxusem bude GV80 překypovat. V kabině je kůže, kam oko dohlédne a prsty dosáhnou, a ve stejných odstínech jako zbytek interiéru je i volant. Samozřejmostí je bohaté prošívání, dřevěné obložení a ambientní osvětlení. Automobilka hovoří o kabině jako o „luxusu v prostoru”, který vytváří otevřený dojem. Displej na palubní desce má 14,5 palce úhlopříčky a pro co nejelegantnější vzhled obstarává co nejvíc funkcí; počet tlačítek byl minimalizován.

Za zmínku stojí také aktivní potlačování hluku za jízdy. Má fungovat tak, že vůz bude „poslouchat” existující zvuky a v reálném čase k nim pomocí reproduktorů vydávat protichůdné vlny, takže nepříjemný hluk vyruší.

Design interiéru zdůrazňuje šířku vozu.

Foto: Genesis

Navigace nabízí tzv. rozšířenou realitu, kdy na skutečné obrázky silnice před vámi „přidává” šipky, kam přesně máte odbočit. Široká armáda jízdních asistentů od hlídače mrtvých úhlů přes adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu až po systémy předcházení srážkám z různých směrů je ve standardní výbavě.

Zajímavostí je také systém Genesis CarPay, který má zjednodušit např. placení za palivo. Má být možné zaplatit prostřednictvím vozidla bez nutnosti chodit k pokladně, ovšem zatím pouze na území Jižní Koreje.

Na palubě GV80 má být systém, který skenuje silnici před autem, a podle toho nastavuje adaptivní odpružení.

Foto: Genesis

Pod kapotou budou v nabídce tři motory. Jako první přijde třílitrový dieselový šestiválec o 278 koních a 588 N.m. Později se objeví dva benzíny, o nichž je ale jisté jen to, že to bude 2,5l řadový čtyřválec a 3,5l V6. Čtyřválec by měl mít 294 koní a 420 N.m, neboť takový motor už pracuje v sedanu G70.

Tříapůllitr je však záhadnější - Genesis ani mateřské Hyundai takový motor v současnosti nemá. Může však jít o zvětšenou verzi 3,3l V6 z Kie Stinger, která dává 370 koní a 510 N.m. O dříve avizovaném osmiválci zatím nemáme zprávy. Samozřejmostí je pohon všech kol, který bude mít samosvorný zadní diferenciál a několik jízdních režimů.

Známe už i první cenu dieselové varianty, a to pro Jižní Koreu. Má tam stát od 65,8 milionu wonů, což odpovídá cca 1,28 milionu korun. Do České republiky se GV80 s největší pravděpodobností oficiálně nepodívá, jediným evropským trhem, kde značka Genesis působí, je totiž Rusko.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Hyundai na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků