Hlavní obsah

Kia EV6 GT má šlapat na paty Porsche Taycan Turbo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Elektrická Kia má ve své vrcholové verzi být skoro tak rychlá jako druhé nejsilnější Porsche Taycan. Jejím vývojářům radil Albert Biermann, který nedávno odešel do důchodu z pozice šéfa vývoje Hyundai Motor Group, a o některé informace se podělil se světem.

Foto: Kia

Kia EV6 (Ilustrační foto)

Článek

Co je to za svět, v němž může kia v čemkoliv dohánět porsche? Jednoduše - svět elektromobilů. Alespoň podle magazínu Autocar, který vyzpovídal Alberta Biermanna, někdejšího šéfa BMW M a hlavu vývoje a výzkumu Hyundai Motor Group a nynějšího poradce pro vývoj Kie EV6 GT - mimo jiné.

Ten magazínu prozradil, že vyvíjet vysokovýkonnou variantu EV6 nebylo původně v plánu. Práce na ní začaly až ve chvíli, kdy si vývojáři uvědomili možnosti, které platforma E-GMP skýtá, a všechen vývoj je vlastní.

Gros onoho šlapání na paty Porsche Taycan Turbo je samozřejmě v pohonu. EV6 GT si má zachovat 77,6kWh baterii z již prodávaných verzí, zadnímu elektromotoru ale má díky přídavku druhého invertoru narůst výkon na 367 koní.

Evropským Autem roku 2022 je Kia EV6

AutoMoto

Celkový výkon vozu tedy má být 585 koní a točivý moment 740 Nm, což má stačit ke zrychlení na stovku za 3,5 sekundy a maximálce 259 km/h. Zmíněný taycan sice má o 95 koní víc, ale na stovce je jen o 0,3 s rychleji a maximální rychlost je jen o 1 km/h vyšší.

EV6 dnes nabízí nejvýše 325 koní a 605 Nm ze dvou elektromotorů, po jednom na každé nápravě, což stačí ke zrychlení na stovku 5,2 s a maximální rychlost 188 km/h.

Verzi GT zůstane kromě kapacity baterie také možnost nabíjení výkonem až 350 kW, což má baterii nabít za ideálních okolností z 10 na 80 % za 18 minut. Dojezd na jedno nabití má být až 423 km.

Kia EV6 má kuriozní rekord. Cestou napříč USA se nabíjela nejkratší dobu

AutoMoto

EV6 GT bude podle Biermanna skutečný grand tourer. „Začali jsme s GT u stingeru a vždy to je nejvyšší varianta v nabídce modelu. Není to auto pro závodní okruh, je to jiný příběh. Je postavené pro cestování na dlouhou vzdálenost a nabídne vysoké rychlosti, ale také řidičské zážitky,“ cituje magazín Biermanna.

Tím inženýr patrně odkazoval na Ioniq 5 N, který sesterská automobilka Hyundai také vyvíjí. Technologie budou podobné a např. vylepšené elektromotory budou obě auta sdílet, ale charakteristika obou aut bude zásadně odlišná, což variabilita platformy umožňuje.

Co se na EV6 GT oproti civilním verzím příliš nezmění, bude design. Fotografie zatím nejsou k mání, ale Autocar hovoří o drobně upravené kapotě, náraznících a malém spoileru na zádi.

Vůz má být v prodeji někdy později v letošním roce za zatím neznámou cenu. Jistě však bude vyšší než 1,5 milionu korun, kde začíná nejdražší v současnosti prodávaná verze EV6.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám