Hlavní obsah

Horacio Pagani má o elektromobilech jasno. Vyrábět je nechce, chybí jim emoce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Malosériová italská automobilka Pagani podle všeho zrušila plány na přechod na elektrifikaci a bude se dále zabývat výhradně výrobou supersportů s vnitřním spalováním a motory V12. Šéf společnosti uvedl, že nenašli jediný důvod k výrobě elektrických aut.

Foto: Pagani

Pagani Huayra Codalunga

Článek

Čtyři roky italské Pagani studovalo a zjišťovalo, jaký by měl přechod na elektřinu dopad na jejich automobilku i výtvory. Po důkladném bádání vedení nakonec došlo k jasnému rozhodnutí. Elektromobily zatím zelenou nedostaly a automobilka bude dál pracovat na supersportech s vnitřním spalováním a motory V12.

Šéf společnosti Horacio Pagani uvedl, že elektromobily jsou příliš těžké, postrádají emoce a většina energie, kterou spotřebují, stejně nepochází z obnovitelných zdrojů. I proto podle něj jejich výroba postrádá význam. Klimatický dopad superaut je navíc podle Paganiho tak malý, že je zbytečné se jím zabývat.

Pagani představuje speciální Huayru Codalunga, je ódou na vozy ze 60. let

AutoMoto

„Za čtyři roky jsme nenašli žádný zájem o trh s elektrickými superauty. V současné době se 90 % energie vyrábí bez obnovitelných zdrojů. Je hloupé si myslet, že jen několik superaut s motorem na benzín může mít negativní vliv na klima. Energie se stejně vyrábí špatným způsobem,“ řekl Pagani.

Studie italské automobilce také ukázaly, že pokud by chtěli udržet podobný výkon jako u spalovacího vozidla, musela by elektrická souprava vážit 600 kilogramů, což je více než polovina současné hmotnosti modelu Huayra R (1070 Kg). Horacio uvedl, že snem by byl elektromobil s váhou okolo 1300 kilogramů, což ale v současnosti není možné.

Unikátní Pagani Huayra NC váží jako fabia, výkonu má osmkrát tolik

AutoMoto

„Vlastním teslu, abych porozuměl elektromobilům, ale podle mě není nutné, aby v takových vozech byl tak zbytečně vysoký výkon. Výzvou by pro mě bylo vyrobit elektromobil s emocemi jako u běžného vozu. Výkon elektromobilu můžeme klidně dodat už teď, ale vše ostatní bude chybět,“ doplnil ředitel firmy.

Pagani se tak dál bude spoléhat na spalovací motory, konkrétně na obří V12 od německé automobilky Mercedes-Benz. Ten ovšem v elektromobily silně věří, a proto není jasné, jak dlouho ještě bude podobné spalovací motory vyrábět.

„I proto musíme hovořit jen s těmi, kteří se rozhodnou nám naslouchat a porozumět,“ doplnil Horacio. A dodal, že Pagani bude nadále vyrábět sny na kolech a vozy, které mimo výkonu nepostrádají také styl a určitý odkaz na současnou módu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám