Hlavní obsah

Pagani představuje speciální Huayru Codalunga, je ódou na vozy ze 60. let

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prodloužené Pagani Huayra, které vzniklo na základě speciálního přání u divize Grandi Complicazioni, je hladší a jednodušší než kupé a můžete ho mít jedině v matném či polomatném laku. Přesněji, nemůžete - všechny vozy jsou již prodané.

Pagani Huayra CodalungaVideo: Pagani

 
Článek

Stejně jako řada jiných výrobců supersportů, i Pagani umí svým extra movitým klientům postavit na zákazku téměř cokoliv. Důkazem budiž čerstvě představená óda na design 60. let minulého století ve formě modelu Huayra s prodlouženou zádí, nazvanou Codalunga.

Vznikla na speciální přání jednoho ze zákazníků u divize Grandi Complicazioni, která se stará o takto speciální požadavky. Práce trvaly několik let; jen globální homologace zabrala dva roky.

Foto: Pagani

Pagani Huayra Codalunga

„Udělali jsme codalungu delší a hladší, jako by byla uhlazena a vytvořena větrem, který navrhl linky ještě elegantnější, než má kupé. Nechali jsme se inspirovat 'dlouhými ocasy' 60. let, které závodily v Le Mans, které měly velmi čisté linie,“ komentuje design své novinky Horacio Pagani, zakladatel automobilky.

Ferrari testuje prototyp s dvanáctiválcem vpředu, možnou náhradu za 812 Superfast

AutoMoto

Codalunga je delší o 36 cm oproti svému základu, kterým je kupé-verze huayry. Pod kapotou se nezměnilo téměř nic. Zůstává tu přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 851 koní a točivém momentu 1100 Nm.

Foto: Pagani

Pagani Huayra Codalunga

Dostal ovšem nový prodloužený titanový výfuk s keramickým potahem, který je odkazem na stejné potahy závodních aut minulosti. Výfukový systém váží jen 4,4 kg a obecně je doménou auta lehkost, takže celek váží pouhých 1280 kg.

I po stránce barev a materiálů se designéři snažili vůz přiblížit 60. letům minulého století. Vnější laky jsou výhradně matné nebo polomatné, aby lépe vynikly jednoduché linky vozu.

Foto: Pagani

Pagani Huayra Codalunga

Čtete správně, „laky“ - codalunga není unikátní stavba. Vznikne pět kusů v ceně 7 milionů eur (173,2 milionu korun) za jeden. Pokud jste ovšem začali horečně hledat šekovou knížku, musíme vás zklamat - všechny už jsou prodané.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám