Hlavní obsah

Designér ukazuje, jak by vypadalo BMW řady 7 bez dvojitých světel

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na velké ledvinky jsme si pomalu zvykli, čtyřoký design nového BMW řady 7 je ale pro leckoho šokem. Nezávislý designér se zamýšlí nad tím, jak by „sedma“ vypadala, kdyby se chtěla více přiblížit rolls-roycům, a šéfdesignér BMW vysvětluje, proč má novinka čtyři oči.

Foto: BMW

BMW i7 xDrive60

Článek

Čím víc kontroverzní je design nějakého nově představeného auta, tím víc se nezávislí designéři a ilustrátoři snaží navrhnout, jak by vůz vypadal s drobně upravenými prvky, které je činí v očích některých fanoušků ošklivými.

BMW představuje novou řadu 7, uvnitř připomíná kino

AutoMoto

Nedávno představená nová generace BMW řady 7 je kontroverzní ažaž, a to zejména svou čtyřokou přídí a poněkud neforemnou zádí, snad až nedůstojnou u vozu s takovouto cílovou skupinou zákazníků. Designér Sugar Chow tedy na Instagramu zveřejnil svůj nápad na to, jak by „sedma“ mohla budit menší rozruch.

Technicky vzato jeho návrh má za cíl přiblížit řadu 7 vozům značky Rolls-Royce, a to pomocí vzpřímenější, hranatější přídě a větší masky chladiče. Na gigantické ledvinky, které jsou tak velké, že registrační značka musí být uvnitř, nikoliv mimo ně, jsme si s řadou 4 už zvykli, takže si všimněme toho nejdůležitějšího na přídi - světlometů spojených do jednoho celku.

Právě díky nim vypadá Chowova sedmička trochu víc jako vůz hodný přepravovat státníky a ředitele velkých firem. Na druhou stranu, můžeme se domnívat, že by její příď nebudila takové vášně, o voze by se méně mluvilo a BMW by mělo menší spontánní reklamu.

„Hodně lidí říká, že záď i7 je horší než příď, takže se pokouším to spravit,“ stojí u popisku druhého Chowova příspěvku na téma designu řady 7. Zadní partie vozu u něj dostaly větší světla a méně výrazný nárazník s většími žábrami po stranách.

Nové řadě 7 se věnoval také ilustrátor X-Tomi, ovšem místo aby měnil prvky vozu, přidal mu batoh. Ze sedanu udělal verzi Touring a stvořil tak něco, co BMW nebude nikdy nabízet, ale o čem můžou fanoušci kombíků aspoň snít.

Konečně, proč nová řada 7 vypadá tak, jak vypadá? Na to odpověděl Domagoj Dukec, šéfdesignér značky, v rozhovoru pro web BMWblog. Denní svícení s blinkry je oddělené od hlavních světlometů proto, že ho každý pořád vidí - je podle něj něco jako přijímací salonek pro hosty či obývací pokoj ve velkém domě. Místo, které rádi ukážete svým hostům.

Jenže v domě je taky prádelna, kotelna či kuchyně - místnosti, které jsou nezbytné pro chod domácnosti, ale není třeba je ukazovat návštěvě. To jsou podle něj hlavní světlomety - odvádět dobrou práci je pro ně důležitější než vypadat dobře, proto se je designéři snažili trochu skrýt. Nejvíce je to vidět u spalovacích verzí s M-paketem, který přidává jiný nárazník s černými plochami.

Foto: BMW

BMW 760i xDrive

Lze samozřejmě namítnout, že auto nemusí být čtyřoké, může ve světlometech kombinovat odvádění práce a přitahování pozornosti, a přesto ve výsledku vypadat dobře. Pro jakéhokoliv výrobce čehokoliv je však také nutné, aby se o jeho produktu co nejvíc mluvilo, aby o něm veřejnost věděla, protože tak si najde víc zákazníků.

Anketa

Líbí se vám návrhy designu řady 7 Sugara Chowa?
Ano, je to mnohem lepší než originální vzhled řady 7
16,6 %
Ano, ale originální vzhled řady 7 je taky hezký
5 %
Ne, originální vzhled je lepší
10,6 %
Řada 7 se mi nelíbí ani v jednom provedení
67,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2501 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám