Hlavní obsah

Čínské auto s předním pohonem na Nordschelife rozdrtilo evropské soupeře, byl to ale nerovný boj

Nürburgring je místo, kde se většina značek snaží utrhnout alespoň lísteček z vavřínového věnce pro nejrychlejší auto. A tak vznikají nové a nové kategorie. Ovšem sedany a auta s předním pohonem už mají dlouhodobé tabulky. Ty ale může přepsat Lynk & Co 03 Cyan, který tu zajel drtivě nejrychlejší kolo.

Čínské auto s předním pohonem na Nordschelife rozdrtilo evropské soupeře, byl to ale nerovný boj

Čínská značka oznámila, že se rozjede na severní smyčku Nürburgringu a pokusí se pro sebe uloupit rekord pro sedany a předokolky. Obojí se téměř povedlo. Auto Lynk & Co 03 Cyan bylo o tři sekundy rychlejší než Jaguar XE SV Project 8 a mezi předokolkami o 25 sekund rychlejší než Renault Mégane R.S. Trophy-R. Takže proč téměř?

Problém totiž je, že koncept Lynk & Co 03 Cyan je vlastně silniční verze okruhového speciálu pro WTCR a sériově se nevyrábí, alespoň zatím. Takže nejrychlejší kolo ano, ale tak trochu v jiné kategorii, než na jakou auto cílilo.

Lynk & Co 03 Cyan Concept

Foto: Lynk & Co

Speciál bez konkurence

Takže co to vlastně bylo za auto, které proletělo okruhem za 7 minut a 15,123 s? Přeplňovaný čtyřválec o objemu dva litry disponuje výkonem 388 kW (528 koní) a točivým momentem 504 N.m.

Sedan tak dokáže zrychlit z klidu na stovku za 4,4 sekundy a maximální rychlost je 310 km/h. To opravdu nejsou hodnoty, jakými by se mohl pochlubil jakýkoli jiný konkurent se stejnou koncepcí ze sériového provedení. Vždyť výše zmíněný Renault má o 167 kW menší výkon.

Uvidíme, jestli se Cyan dostane do skutečné výroby. Ostatně příští rok by Lynk & Co měl začít pronajímat (pozor, ne prodávat) auta v Evropě. Ale dost pochybujeme, že tohle auto by bylo ufinancovatelé pro jakýsi operativní leasing.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků