Hlavní obsah
Neuron EV T/One a Torq Foto: Neuron

Budoucnost nákladních aut je ve variabilitě, říká startup Neuron

Čínský dovozní veletrh CIIE v Šanghaji přivítal i kalifornskou značku Neuron EV. Ta připravuje elektrické vozy. Ovšem ne osobní. Jejími výrobky budou náklaďáky nebo dodávky. V Číně se objevily hned dvě novinky.

Neuron EV T/One a Torq Foto: Neuron
Budoucnost nákladních aut je ve variabilitě, říká startup Neuron

Firma Neuron není v Evropě moc známá. Ostatně i v Americe jde o jeden z mnoha startupů pro elektrické vozy. Ovšem zásadní rozdíl mezi nimi je.

Neuron EV připravuje speciální modulární platformu, která by se aplikovala u různých dopravních prostředků větších rozměrů.

Už tedy byla představena platforma pro autobus, pro klasický náklaďák, autonomní vůz, teď se v Číně objevily nové vozy s názvy T/One a Torq.

Neuron EV T/One je pickup s různými nástavbami

Foto: Neuron

Velký tahač EV Torq

Foto: Neuron

Základem je platforma, kterou lze jednoduše osadit jinými nástavbami. Jednou může být dodávkou se třemi sedadly, jindy tahačem s jedním sedadlem a lůžkem, pak zase nákladním vozem.

Zatímco Neuron EV T/One má jen dvě nápravy, a jde tedy o jakousi konkurenci ke klasickým americkým pickupům F-150 (nebo vyšší čísla, záleží na zatím neznámých výkonových a tonážních parametrech aut), Torq je třínápravová verze středního tahače, který by měl konkurovat náklaďáku Tesla Semi.

Tesla Semi

Foto: Tesla

Je tedy jasné, že Neuron vlastně čistě atakuje Teslu v užitkových autech. Ovšem výhodu by měl mít právě ve vyměnitelných karoseriích.

U obou aut je řidič uprostřed vepředu, aby měl co nejlepší přehled.

Foto: Neuron

Torq může mít vzadu odpočinkový pokoj pro řidiče.

Foto: Neuron

I když o autech zatím firma nic moc nezveřejnila, přesto je na nich ledacos zajímavého. Mají to být sice elektrická auta, ale s doplňkovým pohonem, který by vyráběl elektrickou energii. Jestli to bude spalovací motor, nebo palivové články, však zatím nevíme.

Auta by měla být navíc pokryta solárními články. Také interiér bude netradiční. Sedadlo řidiče bude vepředu uprostřed kvůli dobrému rozhledu. Za ním se pak část kabiny bude měnit podle potřeby.

Bohužel startup zatím nezveřejnil, s jakými technickými parametry by měla auta přijít, ani časový horizont jejich výroby.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků