Hlavní obsah

Bosch: Autonomní vůz můžeme uvést zítra, brzdí nás skepticismus a odlišná pravidla

Novinky, laz

Technologie je prý připravena, ale nástup autonomních vozů si brzdíme sami. Viceprezident divize pro autonomní řízení ve společnosti Bosch Kay Stepper se pro britský Autocar rozpovídal o problémech se zavedením autonomních vozidel.

Foto: Mercedes-Benz

Ilustrační foto

Článek

Dnešní vozy se v úrovni asistence řidiči blíží k autonomnímu řízení, s výjimkou benevolentnějších zákonů ve Spojených státech však musíte mít vždy ruce na volantu.

Německý dodavatel technologií a dílů pro automobilový průmysl má k tomu, co je potřeba k zavedení plně autonomních vozů, včetně pouhých městských přepravníků ve tvaru autobusové bubliny, ještě blíže než automobilky samotné.

Ať už je otázka správného použití a rozsahu samořízení jakkoli složitá, z tvrzení vysoce postaveného manažera vyplývá, že více práce už bude s papírováním a smyšlením než s technologií jako takovou.

„Musíme to rozdělit na problémy technické a netechnické,” řekl Stepper na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas.

„Aktuálně mohu zcela vážně říct, že z hlediska hardwaru i softwaru jsme připraveni. Můžeme autonomní vozy spustit klidně zítra. Máme před sebou dost testování a ladění, ale ano, už jsme skutečně tu,” sdělil i přesto, že na trhu v současnosti není žádné autonomní vozidlo.

Ve Velké Británii testují pojízdné bubliny pro veřejnou dopravu

AutoMoto

„Mnohem větší překážky jsou netechnického charakteru, zejména co se odlišných podmínek na trzích týče,” říká Stepper s tím, že: „V Evropě je to úplně jiné než v Číně nebo USA, a to bude mít velký dopad na zavádění těchto aut. Třeba američtí zákonodárci vrhají na tuto technologii lepší světlo než ostatní.”

Na mysli má Stepper jednak legislativní procesy, ale také různorodé nesjednocené prostředí silniční sítě a specifických pravidel značení a předpisů v různých státech napříč kontinentem.

Je budoucnost takhle pomalá? Pasažérem v autě bez řidiče

AutoMoto

„Jsem nadšený z autonomního řízení a mnoho našich zákazníků také, ale ne každý,” zdůraznil Stepper. „V některých částech populace je cítit velký odpor vůči technologii samořízení vozidel. Někteří tento přechod těžko přijímají jako realitu,“ doplňuje.

Stepper věří, že vozidla s vlastním řízením dorazí na silnici do roku 2025, ale nebudou všudypřítomná. Jako nejpravděpodobnější oblasti prvotní aplikace označil služby pro přivolávání aut a komerční přepravu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám