Hlavní obsah

Audi otevře nabíjecí stanici se salonkem jako na letišti

Nikoliv tlustým kabelem z uhelné elektrárny, ale z bateriového úložiště bude nová nabíjecí stanice Audi u Norimberka schopná nabít až šest elektromobilů najednou. Úložiště se nabíjí zčásti ze sítě „zelenou energií“ a zčásti solárními panely na střeše.

Foto: Audi

Nabíjecí hub Audi u Norimberka

Článek

Nabíjení elektromobilů v současné době trvá déle než tankování benzínu či nafty. Aby člověk při nabíjení nemusel jen sedět v autě, začínají nabíječky vyrůstat ve spojení s dalšími službami. Jedno takové místo - které ovšem má svá specifika - otevře Audi v Norimberku.

Nabíjecí místo obslouží najednou až šest elektromobilů - značky Audi, pochopitelně - a chce naplnit „zákazníkova očekávání prémiového nabíjení“ s tím, že každý zákazník tu má strávit 20-30 minut. Zásuvky jsou schopné velmi rychlého nabíjení, výkonem až 320 kW, takže nabití i téměř vybitého e-tronu GT by nemělo trvat déle než tu půlhodinu, je-li baterie zahřátá.

Test Audi RS e-tron GT: Budoucnost je tu

Testy

Idea nabíjení spojeného se službami není nová, a dokonce se neomezuje ani na nabíjení samotné. V případě delší trasy je spousta řidičů zvyklých při doplňování energie pro auto udělat přestávku na kávu, toaletu či něco k snědku i sobě, ať už jedou čímkoliv.

Rozdíl mezi konvenčním a elektrickým autem je tu výhradně v tom, že zatímco konvenční auto natankujeme a pak s ním od stojanu popojedeme na parkoviště, než si od řízení pár minut odpočineme, elektromobil připojíme k nabíječce a on u ní „tankuje“ celou tu dobu, kdy pijeme kávu a odpočíváme od řízení.

Foto: Audi

Je-li nabíječka u konvenční čerpací stanice, které bývají otevřené nonstop i s obsluhou, často tam dostanete kávu i občerstvení i v noci. U nabíjecího hubu Audi to však vypadá, že mimo dobu, kdy je přítomná obsluha, budou zákazníci odkázáni na automaty. I to je ale lepší než nic.

Služby typu kávy, toalety a občerstvení automobilka v tomto případě přirovnává k letištní lounge a přidává k tomu možnost brouzdat ve svých katalozích či si na obří obrazovce nakonfigurovat auto.

Co je však na nabíjecím hubu zajímavé, to je způsob nabíjení. Nevede sem prostě tlustý kabel z uhelné elektrárny, nýbrž je stanice vybavena bateriovým úložištěm o kapacitě 2,45 MWh. Baterie v úložišti navíc nejsou nové, nýbrž to jsou recyklované baterie z prototypů elektrických audi.

Úložiště se nabíjí samozřejmě hlavně z elektrické sítě, ovšem údajně „zelenou“ energií, a část energie dodávají i solární panely na střeše, které mají maximální výkon 30 kW.

Foto: Audi

Čekání na nabití vozu si můžete zkrátit třeba hraním s konfigurátorem nových aut.

Cena za nabíjení se výrazně neliší od srovnatelných nabíječek, má-li k nim člověk nějaký předplacený tarif. Kdo má ke svému elektrickému audi předplacenou službu Charging Service, nabíjí za 31 centů (7,83 koruny) za kilowatthodinu. Nabíjecí hub se otevře 23. prosince letošního roku a bude dostupný nonstop - s tím, že mezi 10. a 19. hodinou bude v salonku i obsluha.

Anketa

Jak vidíte budoucnost veřejných nabíjecích stanic?
Stanice s mnoha přípojkami a možností občerstvení, jako je tato, jsou ideální
35,8 %
Čerpací stanice s nonstop obsluhou by měly stavět nabíjecí stojany
6,1 %
Stačí mi stojan nanejvýš s automatem na nápoje, na těch pár minut zavřu oči
1,9 %
Nemám elektromobil a nikdy ho mít nebudu
56,2 %
Celkem hlasovalo 363 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám