Hlavní obsah

Test modernizovaného Volkswagenu Tiguan: Komfortní dříč se špičkovými světlomety

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tiguan při modernizaci dostal skvěle utlumený dvousetkoňový turbodiesel, příjemný a komfortní interiér, kterému zůstala prostornost, a vynikající přední světlomety, které se natáčejí i jako potkávací. Praktičnost i schopnosti jsou na výbornou a příjemná je i spotřeba.

Foto: Petr Horník, Právo

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG

Článek

Druhá generace Volkswagenu Tiguan je na trhu od roku 2016, a tak loni na podzim přišel čas na modernizaci. Změny byly především kosmetické, ale nezapomnělo se ani na techniku – a stárnoucímu SUV prospěla tak moc, až se mi nechtělo ho vracet, což je u na první pohled tuctového dieselového crossoveru docela velká pochvala.

Tiguan dostal novou příď, která má tvarem světlometů – k těm se ještě vrátím – trochu připomínat golf VIII. generace. Vzadu nové lampy zase připomínají touareg tím, jak při brzdění zhasnou „bumerangy“ obrysovek a místo nich se rozsvítí jiné „bumerangy“ brzdových světel.

Foto: Petr Horník, Právo

Zadní světla příliš nepřispívají dojmu šířky vozu, na rozdíl od odrazky v nárazníku, ale fungují velmi hezky.

Tohle, spolu např. s filcem v přihrádkách ve dveřích, aby v nich odložené věci nedělaly randál, třístupňovým vyhříváním volantu nebo s malými kapsami na vrchu předních opěradel pro zastrčení smartphonu, ukazuje cit pro detail. Stejně tak se mi líbí kombinace tmavošedé a světle béžové kůže v interiéru i fakt, že světlé je i poměrně velké procento plastů v interiéru, na dveřích i palubní desce. Aby tyhle díly nebyly černé, se dnes už tak často nevidí.

Příjemný interiér i motor

Palubní deska si ze starší verze ponechala tvar, ale je tu dotykový panel klimatizace místo starších koleček a tlačítek, který se používá veskrze příjemně. Infotainment má nový design, ale není to systém z nového golfu, je shodný s modernizovaným arteonem a používá se příjemně, třebaže zobrazení ve stranách digitálního přístrojového štítu se nastavuje nepoměrně složitěji.

Foto: Petr Horník, Právo

Interiér je úžasně komfortní.

Nakousnuté čalounění sedaček je velmi příjemné, křesla jsou slušně komfortní a všude je spousta prostoru, stejně jako v dosavadní verzi. Kvalita zpracování je rozhodně lepší než v golfu; tiguan vůbec v této specifikaci působí na svůj segment velmi luxusně – jako „baby Touareg“, který je ale o několik tříd výše.

Pod kapotou testovaného kousku mám dvousetkoňový vznětový dvoulitr, který svou sílu posílá na všechna čtyři kola. Motor je velmi dobře utlumený a příjemně silný ve městě i na dálnici, potěší také velmi svižnými reakcemi na plyn a pružností. Zároveň s ním jezdím za příjemných 7,4 l/100 km, což je na relativně vysoké auto s pohonem 4x4 dobrá hodnota.

Foto: Petr Horník, Právo

Převodovka má klasický pákový volič s podsvícenými pozicemi v hlavici. Otočný ovladač slouží k volbě jízdních režimů.

Čtyřkolka nabízí dva režimy Offroad – jeden přednastavený a jeden, v němž je možné leccos upravit. Oba fungují bez výhrad, auto s jistotou projíždí blátem i hlubokým sněhem. Stejně tak bez výhrad je adaptivní podvozek, a také adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu. Volkswagen ho nazývá Travel Assist a jedinou jeho vadou na kráse je, že ho při každém obnovení tempomatu musím znova zapnout zvláštním tlačítkem.

Vylepšená převodovka a špičková světla

Dvouspojková převodovka DSG dostala při modernizaci nový software, který spravil největší chybu minulé iterace – asistent pro rozjezd do kopce, který podrží brzdu, funguje i na zpátečku. Takže už není třeba levou nohou držet brzdu, když couváte do kopce a kvůli překážce vpředu potřebujete být přesní.

Test Volkswagenu Tiguan Offroad: Když chcete do terénu víc než vůbec

AutoMoto

Řazení je hladké, ba neznatelné, rozjezdy jsou příjemné – ale nesmíte po nich chtít, aby byly rychlé, což je ostatně u současné produkce koncernu VW běžné, mám-li v rukou kombinaci TDI a DSG. Když při rozjezdu přidám hodně plynu, abych se rozjel rychle, elektronice trvá dlouho, než to dovolí. Snad kvůli emisím, to není podstatné – vystartovat do proudu aut je kvůli tomu trochu problém a není úplně snadné to předvídat.

Foto: Petr Horník, Právo

Světlomety jsou perfektní a ve výbavě Elegance už za ně není nutno připlácet.

Co naopak musím nesmírně pochválit, jsou světlomety – v současnosti patří ke špičce na trhu. Jmenují se IQ.Light a špičková funkce LED Matrix pro dálková světla je samozřejmostí. Ten náskok před ostatními značkami – ale ne všemi, Škoda do nové octavie dává stejně fungující světla – je v tom, že část segmentů pro dálková světla funguje jako „zvednutá“ část kužele potkávacích světel na pravé straně.

Světlomety LED Matrix v akci

AutoMoto

Za jízdy se natáčí, některé segmenty můžou pohasínat, anebo se může celá tahle část úplně zhasnout, když jí není potřeba. A zároveň pevná část kužele potkávacích světel na rozdíl od „osmičkového“ golfu není sklopena příliš dolů.

Král kompaktního komfortu

Konečně – je trochu škoda, že head-up displej je promítaný na destičku, nikoliv na čelní sklo, a taky v okolí dálničního limitu je ve voze trochu velký aerodynamický hluk na to, jak luxusně působí a jak dobře je odhlučněn zbytek.

Foto: Petr Horník, Právo

Ve zkratce – velmi povedený a schopný crossover.

Kromě toho je ale modernizovaný tiguan vážně povedené auto a vůbec bych se nezlobil, kdybych ho měl jako spotřebič na každý den. Líbil by se mi jeho komfort i fakt, že utáhne až 2,5t přívěs. Skoro se mi chce říci, že – možná až na ten přívěs – takhle měl vypadat golf VIII. generace, aby šel ve šlépějích výborné sedmičky.

Volkswagen Tiguan Elegance 2,0 TDI 7DSG 4Motion
Motor:1968 ccm, řadový vznětový čtyřválec, turbo
Max. výkon:147 kW (200 k) při 3600-4100 ot./min
Max. točivý moment:400 N.m při 1750-3500 ot./min
Převodovka:sedmistupňová dvouspojková
0–100 km/h:7,5 s
Nejvyšší rychlost:216 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:5,3-5,4 l/100 km
Provozní/maximální hmotnost:1715/2300 kg
Délka x šířka x výška:4509 x 1839 x 1635 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku:615/1655 l
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:707 900 Kč (Tiguan 1,5 TSI Evo 150 k 6M/T FWD)
Základní cena testované verze:1 188 900 Kč
Cena testovaného vozu:1 446 100 Kč

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám